Nytt studienavn by Silje & Eli Mette

Jeg går nå tredje og siste året på bachelorgraden i medier og kommunikasjon ved Høgskolen i Oslo. Det har hendt mange ganger når folk har spurt meg hva jeg studerer og jeg har svart "medier og kommunikasjon", at jeg har fått et rart blikk og spørsmålet: "Eh, går du på videregående?" Dermed har jeg flere ganger måtte tatt på meg det faka gliset å ta hele den følgende remsa med en mild og forklarende stemme: "Nei, det er nok et litt høyere nivå enn som så med mere teoritiske og vitenskapelige problemstillinger, journalistiske arbeidsoppgaver, informasjons og kommunikasjonsteori, diverse produksjonprosjekt, diverse arbeidskrav, kunnskap om webløsninger med mer." 
For det har seg nemlig sånn at mange assosierer medier og kommunikasjon med videregåendelinjen som heter akkurat det samme. Jeg og min venninne Eli Mette er bare noen av de mange studentene som lenge har irritert oss over dette. Vi har lært at man må presisere og huske å tilføye "Høgskolen i Oslo" hver gang noen har spurt for å unngå misforståelse av våre studier og skolenivå. 
Så hvorfor ikke da sjekke ut hva andre mener om navnet er godt og forklarende nok, og om det faktisk er mulig å gjøre noe med dette og kanskje tilogmed forandre hele navnet på studiet?
Joda, nå skjer det ting nemlig!

Etter tre års frustrasjon bestemte vi oss endelig for å ta dette opp med ledelsen for å se om de brydde seg og om det faktisk var mulig å påvirke til forslag om endring. Og jaggu ble ikke dette positivt mottat, for kort tid etter at vi hadde sendt mail ble det holdt møte og det var enighet og forståelse om at navnet på dette studiet kan bli bedre.

Så nå er det altså satt i gang en intern konkurranse i mok-avdelingen der elevene kan legge frem navneforslag med frist 3.november. Da vil det mest sannsynlig bli plukket ut noen få forslag som vil bli lagt frem der ett av disse igjen vil bli det nye navnet på vårt studie!
So hey ho lets go! Og senere i uka skal vi bli intervjua for vårt engasjement og pågangsmot, og jeg ser for meg et evig liv på wikipedia og egenfanklubb-side på facebook nå som vi blir berømte for revolusjonering og maks forbedring av navnet på et av studiene ved landets største høgskole!
R.I.P.
Medier og kommunikasjon 
-Silje-
 
3 kommentarer
    1. Bobby, gå inn på Fronter og les innlegg og mail fra Carsten så skjønner`u what is going on while you`re in stupid hawaii. ;p

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg