IKEA-tur og synet av verdens største pepperkakemann

Siden jeg denne helga jobber kveldsvakter må jeg jo finne på noe for å slå ihjel litt tid på dagen! Så dermed har jeg i dag vandret litt rundt i sentrum, og jeg tok turen til IKEA ut på Furuset. Det er vel egentlig som å be om bråk. En tidlig lørdags ettermiddag mens det i tillegg er drittvær… Varehuset var jo bare overfylt av stressede husmødre som har dratt med sine stakkars ektemenn på slep fordi de skal gjøre storhandel for å pynte til jul og kanskje kjøpe nye spisestuemøbler eller bokreoler til stua. Og for å ikke snakke om alle de stakkars nyetablerte parene med en 2mnd baby i barnevogn som skal sette opp kjøkkeninnredning som ikke blir enige om hva slags knotter de skal ha på kjøkkenskapene. Ah, dette er underholdning på høyt nivå! 😀 

Jeg skulle egentlig ikke ha noe på IKEA, men jeg hadde fått en gratis middag-kuppong av min pappa, som han fikk som takk for at han var med i en undersøkelse for noen uker siden. Dermed ble det falafel-tallerken med grønnsaker i couscous og tzatzikidressing. Den menyen smaker digg!
getattachment4aspx
 
Også fikk jeg se verdens største pepperkakemann. For den finner man faktisk på IKEA Furuset og veier ikke mindre enn 651 kilo. Den gamle rekorden var på 593 kilo og ble satt i Texas.
getattachment5aspx
getattachment3aspx
getattachment2aspx
Dermed måtte jeg jo også kjøpe én 1kilo pepperkakedeig-boksen, og pepperkakedeigen til IKEA har faktisk vunnet flere sånne "ferdig-pepperkakedeig-konkurranser."  Men må jo selvfølgelig vente til desember før det blir pepperkaker av denne deigen. For min del passer det ikke  med noe jule-tullball før desember måned, det er en prinsippsak. 😉
Ellers så kjøpte jeg et laken, noen knagger og en avishylle til å ha på veggen.
Også måtte jeg selvfølgelig kjøpe en 10kr-softis. Den er tradisjon å kjøpe softis da man er på IKEA, og IKEA-softisen er jo bare kjempegod!
getattachmentaspx
Men har folk begynt med julegaver ennå? Jeg følte hele verden allerede er ferdig med sine julegavekjøp, for omtrent alle jeg har sett i dag har gått rundt med 7-8 handleposer og flere ruller med julegavepapir stikkendes ut av posene.
Og er det noen som har noen hete julegavetips til familie og venner? Eventuelt hva som IKKE er sååå kult å få? 
-Silje-
4 kommentarer
    1. HVA???? HAr du vært der i dag også? Har jo vært der selv, og så sier du ikke ifra… ;p
      Ser meg ikke akkurat som en husmor, men jeg var nok en av de som stressa rundt og endte opp med 3 bokreoler, kjøkkenhylle, benkeplate og diverse pynteting.. ;p Så nå skal jeg kose meg med skruing resten av lørdagskvelden… =S Og etter å ha sett hva du spiste, så må jeg si at jeg angrer på at jeg ikke valgte det.. Endte opp med kjøttboller og ukokte poteter jeg… =/

    2. Du KØDDER nå eller??!
      Når var du der a?
      Jeg var der mellom halv to og halv tre!
      Aaaaaah!!! :S
      Hehe, neste gang velger du falafel-tallerken! 😉

    3. Det er jo nesten litt for ille, utrolig dårlig planlegging av oss det her Sjøvika! ;p Men som sagt, den siste helga i november bør vi prøve å få til noe ikke sant!? ;D

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg