Jeg vil…

Reise reise reise!

Selv om ekstremkulda er på vei til å slippe taket og det "bare" er rundt 10-12 minusgrader i Oslo om dagen, så er det fortsatt kaldt. I Melbourne i Australia er det hetebølge, og ei jeg kjenner som bor i Adelaide hadde 41 varmegrader å svette i på søndag. Jeg elsker varme, jeg elsker å reise, og jeg elsker å oppleve og å se nye steder og mennesker.
Så derfor har jeg så fryktelig lyst til å reise etter at bachelorgraden forhåpentligvis er i boks etter dette siste semesteret. Det er ikke sikkert det passer i tilfelle det skulle dukke opp et aktuelt jobbtilbud eller noe annet, og man trenger jo også penger for å betale reise og opphold om jeg bestemmer meg for å forlate landet et par måneder. Men det er klart det frister!
Steder jeg kunne tenkt meg å reise til de neste årene er:
Sør-Amerika
Mauritsius
Hawaii
Thailand
Kina
India
Jeg har også lyst til å reise tilbake til USA, Australia, og Afrika, man får jo aldri opplevd og sett nok av sånne store områder uansett.

Backpackerjentene utpå tur i 2007, her i Mexico med litt for store hatter og med litt for mye Corona-inntak.

Sydney Harbour Bridge

Las Vegas – gjengen: 2 gale norske jenter og 3 gale britiske gutter fikk til mye gøy.

Nyyyydelige Rarotonga. Vil definitivt tilbake hit også..
Men jeg har sjekka litt ut og det er faktisk ikke så himla ille priser for 2 uker her og 2 uker der på ulike steder jeg vil til.
For eksempel kan man få et ganske så bra hotell og flybillett tur/retur for rundt 10-15.000 kroner for 2 uker på for eksempel Hawaii, i Thailand og Mauritsius. 
Også har jeg veldig lyst til å reise til Amsterdam og Praha. Videre kunne jeg tenkt meg til Polen, Østerrike og Italia. Og sånne turer trenger jo ikke å være mer enn en langhelg, og det finnes som regel ganske rimelige billetter på Norwegian og RyanAir. Så om jeg velger å reise på kortere distanser så er det kanskje mulig å opprettholde en jobb der man tar seg en ferieuke nå og da, samtidig som man vender tilbake til arbeid og penger da ferien og reisen er over.
Det er ikke noe annet som er mer interessant og lærerikt enn å reise ut i verden, møte nye mennesker, nye kulturer og nye opplevelser. Med andre ord, jeg skal og vil uansett reise masse i løpet av de kommende året, og anbefaler alle om å gjøre det samme! 🙂
– Silje Bjørnstad – 
1 kommentar
    1. jeg har ett spørsmål i det siste inlegget på bloggen min, jeg lurte på om du kunne vært så snill og svart på det i komentar feltet mitt :-DD hadde blitt kjempe glad vis du kunne gjort det!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg