Jeg har sølvisopor i døra mi.

Da er bacheloroppgaven levert, og jeg har tatt meg en tur hjem for første gang siden jul.

Planer for de neste dagene:
Sove uten å bli vekt av duer eller sirener
Gå tur i skogen
Grille
Feire 17.mai
Lese Se og Hør
Jepp, en innholdsrik helg der altså, men avslappende og deilig blir det hvertfall.
Hadde tenkt meg en tur ut nå, men det regner så drøyer den litt. Dermed så bakte jeg heller ostogskinkesnurrer som ble til ostogskinkehornlignende ting, smakte digg i hvertfall. Godt og mettende!
Ellers så er det alltid like spennende å komme hjem å sjekke hva mamma har plassert på rommet mitt denne gangen. Det har liksom blitt til det rommet vi bare setter ting i mens vi vurderer hva vi skal gjøre med det..
Men nå var faktisk alt skrot og "leftovers" blitt flytta, og det er jeg ganske fornøyd med. Mitt rom er endelig blitt normalt igjen. Sånn nesten i hvertfall… Jeg flytta ned til kjelleren da jeg var  13-14 år, og det var tidligere en kjellerstue med en bue-inngang med et forheng. Min kjære pappa liker å tegne hus og ha diverse byggeprosjekt. Han har tegnet huset vi bor i, han har bygget huset vi bor i, og han har hatt flere oppussingsprosjekt i huset vi bor i. Han har tilogmed gjort ferdig TO rom i kjelleren med kjempefine, ordentlige dører! MEN det dør-prosjektet på rommet mitt som ble satt i gang for 10 år tilbake, det har liksom aldri blitt helt ferdig.
Jeg fikk en dør, med hull på sidene og over. Kjempelekkert og helt klart lydisolerende som pokker… Så etter noen år fikk jeg noen fine sølvisopor-ting til å pynte opp døra mi med. Det hjalp jo på lyden, og greit å vite at ikke alle bare kan titte innom som det passer dem når de skal ned i kjelleren for å hente ting i fryseren eller lignende.
Men det prosjektet har som sagt aldri blitt helt ferdig. Pappa har i mellomtiden bygd garasje, fått seg hytte som han har bygget på, og i fjor kjøpte han jammen et hus til som trengte noe oppussing.
Så pappa, den reserveløsningen du satte inn for noen år tilbake, er det egentlig sånn at det bare er selve løsningen? 
– Silje Bjørnstad –  
2 kommentarer
    1. Hm. Trudde je hadde lærd onga mine hær som er dær (dør). Du har itte “søllisopor” i dæra di, Silje. Det er det som er rundt dæra di som er slik som du kailler søllisopor! Dæra di er ei helt vanlig furudær me speler. Sea det var så vanskelig å finna ei dær som skulle pæsse akkurat i dænna fine buen som j hadde laga teill,vart det slik da skjønner du! Å bære fær det at du har skrivi om dætta nå, så har mamma’n din fått griller i ska’inn! Nå må je ærbe som puken fær at aillt skær væra ainnsles teill at sørleinningen kommer…

    2. Så lenge jeg ikke fyrer med ovnen som står på rommet mitt i juli, så skulle ikke Joakim klage.
      Men den dagen jeg skal selge huset er det mulig jeg kommer til å innrede rommet mitt med bueinngang igjen og lage en koselig kjellerstue. Da blir det mer attraktivt og lettere å selge vettu.
      Mulig jeg kommer til å gjøre noen flere forandringer også – men stua kan få stå slik som den er. Den ble fin tredje forsøket etter hvit strietapet, som deretter ble rødt pigg-tapet, men som nå er lekker caffe latte.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg