Grillsesong! :D

Sommer = grillsesong. Jeg elsker grillmat, eller bare å grille maten rett og slett. Særlig biff er en av mine kjøttfavoritter på grillen – entrecote, indrefilet, mørbrad, flatbiff, indrefilet – Ja, takk! 😀

Og her er noen av mine personlige tilbehørfavoritter til grillmaten som både er sunnere og som jeg synes smaker mer og bedre.
Grønnsaksspyd
Putt på med dine favorittgrønnsaker på et spyd – kan det bli enklere? Forslag til grønnsaker som gjør seg godt på en grønnsaksspyd: Paprika, løk, aubergine, squash, sopp ++++
Eller så anbefaler jeg virkelig maiskolber på grillen – jeg elsker mais: maiskolbe, maiskorn og babymais – varmt og kaldt er like digg.
TIPS: Fruktspyd er et ypperlig dessertalternativ som kan tilberedes på grillen! Del for eksempel opp noen eplebiter, ananas og mango – putt gjerne på noen marshmallowsbiter også 😉

Grønnsakspakker
Del op ønskede grønnsaker i biter og legg i aluminiumsfolie sammen med 1-2 ss olje. (Gjerne et knust hvitløksfedd også hvis du er glad i det)
Dryss over salt og pepper, pakk sammen aluminiuspakkene og legg på grillen i ca 15 minutter.
Forslag til grønnsaker: Asparges, champignon, purre, vårløk, gulrot, sellerirot, brokkoli, blomkål, gulrot, babymais, ertebukker, kålrot, squash – hva du enn måtte like.

Mozzarella-surprise

Som jeg har sagt før, I LOVE MOZZARELLA. Og da snakker jeg om sånn fersk mozzarella. 
Legg for eks noen skiver paprika eller noen halve tomater med et par skiver fersk mozzarella på toppen, og pakk dette inn i aluminiumsfolie. Legg  de på grillen i ca 10-12 minutter til osten er smeltet. NAM!
(Du trenger ikke å grille det en gang, fersk mozzarella smaker like fantastisk i kald variant som varm)
Ellers så skal det sies at salat også alltid et tilbehørs-must for meg.
Enjoy!

– Silje Bjørnstad – 


2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg