Visste du dette om grønn te og røde epler?

Jeg er en te-elsker, og særlig grønn te med sitronsmak er jeg fan av. Og te er bra for kroppen, særlig grønn: 


Aminosyrene i teen hjelper mot:
* Høyt blodtrykk
* Stimulere immunforsvaret
* Hjerneslag
* Bedre effekten og reduserer bivirkningene av stråleterapi ved kreft.
Antioksidentene i teen hjelper mot:
* Hjerte- og karsykdommer
* Overvekt (fordi teen skal øke forbrenningen)
* Lungekreft hos røykere
* Kreft i tarm og endetarm
* Alzheimer
 Også som jeg har nevnt før, jeg er også stor fruktfan. Men visste du at de epler med rødt skall er de eplene som inneholder mest antioksidanter? Røde og gule epler er min favoritt, mens grønne epler er jeg ikke noe særlig fan av. De blir liksom så for sure. Spis epler, de inneholder både vitaminer og er rike på fiber. 
TIPS: Epler bør spiser med skallet på, fordi de fleste vitaminene sitter like under skallet.


Ja, jeg vet jeg ser litt trøtt ut.
Enjoy!
– Silje Bjørnstad – 
3 kommentarer
    1. Laila: Hehe, vi har nok like ulike smaksløker da gitt!;)
      Jeg kan spise grønne epler om jeg får det servert liksom, men er ikke det jeg kjøper selv for å si det sånn:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg