Lag din egen smooth-is!

Akkurat så enkelt som det høres ut!

Frys ferdig smoothie i saftis-former, og du har en forfriskende og deilig dessert. Eller så fungerer jo smooth-isen som et perfekt og sunt mellommåltid nå i sommervarmen!:)
Lag din egen smoothies med dine yndlingsfrukter og frys de ned i is-former!


Her er noen oppskrifter til inspirasjon:
Variant 1)

2 dl eplejuice

2 dl ananasjuice

2 dl jordbær, frosne eller ferske


Variant 2)

2 dl granateplejuice

2 dl bringebær, frosne eller ferske


Variant 3)

2 beger Tine Nyt bringebæryoghurt

2 dl frosne bringebær

1 dl druejuice


Bildet er fra klikk.no

 

 

TIPS: Andre herlige sommerfrukter som bør prøves er melon, appelsin, pasjonsfrukt, mango, banan, pære, etc. Du kan også blande to ulike smoothie-blandinger å få en smooth-is med flere smaker 🙂
Enjoy!
– Silje Bjørnstad –
5 kommentarer
    1. Ja ser den.. men til gjengjeld så er det nok noe du liker mer enn meg 😉
      Jeg vet ikke helt jeg, jeg liker jo all fisk og sjømat.. utenom blåskjell. Men laksefilet funket ikke? Det ville jeg kanskje trodd var lettest. Hva med ferske reker på loff med sitron salat og hvitløskrømme, eller fiskesuppe? Eller alltids noen krabbeklør 😉

    2. SV: Nei kamskjell tror jeg ikke jeg har smakt.. Men du kan jo prøve reker på grovbrød uten majones. Jeg er ikke så glad i mjones jeg heller, så jeg har ikke det på når jeg spiser reker.
      Men jeg vet ikke helt jeg. Du burde dra på Centra i fiskedisken der og se om det er noe du kan tenke deg. De har mye å velge mellom i hvertfall – og kan sikkert skaffe deg kamskjell også 😉

    3. Jeg har smakt kamskjell og det er awesome! Også er kreps nydelig! Den aller enkleste veien inn i fiskeverdenen er nok, etter min mening, fiskepinner, fiskegrateng og fish n chips.. mao. alt som er frityrstekt 😛 Og da går vi jo vekk fra det sunne igjen 😛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg