FYSAK – part two

Okaj, litt mer info om "toppturene" som er en del av FYSAK-prosjektet her i Åsnes kommune. Les hva jeg skrev i første innlegg – klikk her.

Fra perioden 1.mai – 30. september kan du være med i en trekning av ulike pengepremier og gavekort om du får 10 klipp i klippekortet.

Man har tolv "toppturer" og velge mellom, men man kan gå den samme løypa 10 ganger om man vil. Du trenger altså ikke å gå 10 ulike løyper, man velger selv hvilke man vil gå.:) Løypene er forskjellige, noen lengre enn andre, noen med mer stigning, mens andre igjen er flatt terreng. Alle de tolv løypene er merket. På hver løype er det hengt opp en FYSAK-kasse i "endestasjonen" eller langs løypa.


I denne kassa ligger det en bok til å notere navnet ditt i, og klippetang å klippe kortet ditt med. Løypene har ulike sånne stempel-klipp, så jeg synes derfor det er morsomt å gå litt forskjellige løyper slik at jeg får ulike stempel i klippekortet mitt. (Ubetydelige små gleder er bra:p)

Slik kan man heller ikke jukse seg frem til 10 klipp på en og samme tur. Blir jo litt merkelig om navnet ditt står ti ganger etter hverandre i boka liksom..

Absolutt alle kan delta, både de som bor i kommunen eller er her på besøk.


Jeg, Sara og pappa på FYSAK-tur i fjor.

Jeg har hittil seks klipp i kortet mitt som gjelder for i år, og skal nok klare å fylle det opp innen første september. Jeg har stjerne-klipp, tre-klipp, blad-klipp, dråpe-klipp og runding-klipp.:) Yeah.


Bildet fra en av FYSAK-turene mine i år – "Skjeppåsen".

– Silje Bjørnstad –

 

2 kommentarer
    1. Dette fant jeg på kommunens hjemmesider:
      Åsnes kommune ble i 2006 utnevnt som FYSAK kommune av Hedmark Fylkeskommune.
      Prosjektet gikk over 2 år, og kommunen fikk partnerskapsmidler for å fremme fysisk aktivitet.
      Fra 2008 har vi videreført FYSAK arbeidet ved å inngå partnerskap for Folkehelse med Fylkeskommunen. I tillegg til FYSAK har Åsnes kommune valgt helse i plan samt psykisk helse blant barn og unge som satsingsområder.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg