Jeg tester (og anbefaler) “YellowCurrySpiceMix”;)

Vi har så uendelig mange deilige krydderpose-muligheter!:) ja, jeg vet man helst skulle ha lagd de spennende sausene fra bunnen, men er ikke alltid tid til det. Og de posene er så utrolig lettvint: Bare tilsett ditt, så har du datt – og nam!

Santa Maria er en produsent som kan tilby mange slike spennende og smaksrike krydderposer. Kinesisk, thailandsk, mexicansk og så videre. 

Og i dag har jeg prøvd denne:

 

Er bare å tilsette krydder og en boks kokosmelk! 

Jeg brukte kyllingfilet, minimais, brokkoli og gulrot i min "yellow-curry" i dag, og jeg ble kjempefornøyd.

 

ca. 3 porsjoner

OPPSKRIFT:

300 gram kyllingfilet i biter

1 boks minipais

1/2 brokkoli

2 store gulrøtter

1 boks kokosmelk (400 ml)

 

SLIK GJØR DU:

Skrell gulrøttene og skjær opp disse og brokkoli i biter.  Kok grønnsakene i 2-3 minutter – sil av vannet. (Dette gjør jeg for at grønnsakene ikke skal være harde i curry`n.) 


Skjær kyllingfilet i biter og stek i varm panne. (Jeg foretrekker å steke kjøtt i solsikkeolje, liker ikke olivenolje da jeg synes dette avgir så mye smak) 

Når kyllingen er gjennomstekt tilsetter du krydderet og 1 boks med kokosmelk. (Ikke tilsett all kokosmelken med en gang, smak deg frem og se til at curry`n ikke blir for tynn med for mye væske).

La det småkoke i 1-2 minutter, tilsett grønnsakene og småkok i ca 5-6 minutter. Rør rundt for å blande kryddersmaken i kyllingen og grønnsakene.

Server med ris eller nudler. 

 

TIPS: Gul curry er den mildeste, grønn curry er litt sterkere og rød curry er sterkest. Santa Maria kan tilby alle disse, jeg har smakt alle, og anbefaler de alle tre.

 

Enjoy!

– Silje Bjørnstad – 

1 kommentar
    1. sv: Hoho, ja tour de france er treeegt. Da ville jeg heller sett fotball enn sykling!:p Det skal nu altså være så mye forskjellige sport her i verden!;p trudde kvinner var menns beste!;p
      heh, bare tilsett ditt og datt!:p Greit mat tips da, men så kresen som jeg er så tør jeg ikke å prøve ut nye ting!;p har ikke smakt den krydder posen heller!:p

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg