Jeg har lært følgende:

Etter to uker i Spania har jeg blant annet lært/erfart/skjønt:

– Det er ingen skam å bruke solkrem, og at å bli solbrent fortsatt er vondt.

– Esel lager høye lyder som er som lange “iiih-ooooooh” på innpust.

– Alle spanske gutter, ja ALLE uansett om de er 10 eller 90, er alltid keen og tar hvem som helst, når som helst, hvor som helst.

– Ingen spanjoler snakker engelsk, forstår engelsk eller VIL forstå engelsk.

– Spanjolene eier ikke stress-symptomer eller bryr seg noe særlig om “ting går litt tregt”.

– Ingen går ut på byen før 01-02.00-tiden.

– Det er altfor mange shopping-fristelser her, og jeg kan aldri få for mange sko eller for mange klokker..

– Hotellet setter forståelig nok ikke pris på vors, toga-party eller høy musikk i gangene.

– Og ikke minst så har spanjolene stum H, det vil si at det ikke heter “Hola!” men “Ola” (Utales Å-la!). Det var det første jeg lærte på spansk-kurset liksom, hehe.

 


Den elskede “Wok`n” er kjapt blitt en favorittrestaurant. Vi feiret Christinas bursdag ved å spise her på fredag. NAM!

Også har vi prøvd ut tennis, det er faktisk veldig gøy, men en del vanskeligere enn man skulle tro. ;p



Det er så utrolig nydelig og deilig å gå tur i “fjellene” her om kvelden. <3

Også måtte jeg bare ta med et bilde av han her som satt på toget da jeg og Ane skulle på shopping, han hadde det samme uttrykket heeele jævla veien. Fantastisk underholdende!:D

Ciao!

– Silje Bjørnstad –

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg