Gibraltar! :D

Mamma, jeg og Eirik fiksa oss leiebil og kjørte ned til Gibraltar i dag, og det anbefales! 😉


Bror og mamma med Gibraltar-klippen i bakgrunnen.


Nydelige dyr da 🙂 Men frekke som f…

Ville aper, spesiell historie, fantastisk klippe, hovedvei som går midt over flyplassen, Top Shop, britisktalende folk og syyykt smale veier var noe av de vi opplevde i dag.

Jeg fikk jo selvfølgelig virkelig erfare at de ville apene faktisk er så gærne som jeg har lest og hørt, for helt uten forvarsel hoppa det en ape på meg, bakfra, og kan jo tro jeg skvatt!? Men etter et lite hyl (som i følge min bror ble hørt over hele Gibraltar) så måtte jeg jo bare le, og apekatten gjorde meg jo ingenting. Samtidig fikk jo de andre turistene underholdning. Ellers så var det flere som fikk erfare at den nyinnkjøpte sjokoladen ble stjelt på 0,1 sekund og lignende. Artig. 😀

Utsikt fra Gibraltarklippen ned til flyplassen som forøvrig var MEGAKORT. Her lander det er fly, og da må hovedveien (til venstre i bildet) stoppes opp, slik at både fotgjengerne og bilistene må vente til flyet har landet. En litt  sær løsning å plassere hovedveien inn/ut grensa over flyplassen, men men.

Jeg og mamma inni en av gruvene i klippen. Vi har forresten ikke så psyko-øyne i virkeligheten altså, blitz vett..

Slik så det ut fra en utsikts-post inni i en gruve. Relativt kjipt å falle ned her vil jeg tro.

Apekattene tok blant annet all maten de kunne få tak i.

Også ble det jo litt shopping, ingen klokker denne gangen, men to par solbriller… Og ingen sko, men noen smykker.. 🙂

Det tok bare litt over 1 time å kjøre fra Fuengirola til Gibraltar, og har man tid burde man virkelig ta seg en tur hvis man først er på solkysten. Husk pass. 🙂

– Silje Bjørnstad –

2 kommentarer
    1. Hadde dratt ned rullevinduet akkurat så jeg så teksten med “bror og mamma med Gibraltar-klippen i bakgrunn” sammen med bildet nedenfor den teksten….og tenkte nå har Silje forsøkt å være morsom!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg