Fredag 3.desember

Julebordet på Wallmans i går var knall. Kos å se igjen gamle Side2-kollegaer og ikke minst bli kjent med nye mennesker. Jeg hadde heller aldri på Wallmans før, og må si det var en imponerende gjeng som arbeider der. Skuespillerne/showartistene er de samme som serverer maten, så i tillegg til å danse og synge og underholde skal de ut med maten, fylle vinglassene og rydde av igjen før neste rett skal på bordet. Her er det høyt tempo for å si det sånn. Kelnerne/Artistene/Sangerne/Danserne holdt forøvrig et kjempehøyt nivå på sine prestasjoner på scenen og gjestene/publikum fikk høre nydelig sang, se morsomme dansebevegelser, og folk som svingte seg høyt i trapes og nedover sånne “gardiner” som jeg kaller det. Her snakker vi DINNERSHOW.

Menyen bestod av:

Forrett: Juletapas
Mellomrett: Ovnsbakt torsk med rosesalat, bacon og små poteter i sennepssmør.
Hovedrett: Ribbe med rosenkål, østerssopp, rødkål og potetmos med ristet hvitløk.
Dessert: Riskrem med rød saus.

Alt var veldig deilig, bortsett fra torskebiten som jeg ikke kan uttale meg om da jeg ikke rørte den siden jeg ikke liker fisk.

Ellers: I dag har jeg og Anne Marthe lekt flittige studenter og lest på eksamen på Sjømannsskolen/Atlantis Medisinske Høgskole. I morgen skal jeg til Fred Hamelten og endelig få fiksa øyenbrynene mine igjen. Blir vel fjerde gangen nå. Fred er en svært ettertraktet mann siden han er en kunstner i faget sitt, og har egentlig 2 års venteliste. Men han er verdens snilleste så med litt hokuspokus og noen telefonsamtaler senere fikk jeg plutselig time i morgen! 😉 Han har over 20 års erfaring som øyenbrynspesialist, og holder til i Jan Thomas Studio i Parkveien.

Sånn så det ut etter første gang jeg var hos Fred:

Sjekk ut bloggen hans her: Fred Hamelten

 

Fred & Tina:


(FOTO: Privat. Copyright: Fred Hamelten.

Tina Hamelten som er kjæresten til Fred er også en helt fantastisk herlig person. Hun er forresten klinisk ernæringsfysiolog og jeg oppfordrer alle til å sjekke ut hennes nettside: Tina Hamelten

Sjekk også ut noen saker jeg har skrevet for Side2 om arbeidet til Fred og Tina:

Slik påvirker maten huden din
Har du matallergi?
Se Ragnhilds forvandling

Ellers å består helga av eksamenslesing, eksamenslesing og eksamenslesing.

– Silje Bjørnstad –

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg