Hjemme i 25 minus

I går akte jeg og onkel med pappa hjem til Åsnes, men turen fra Oslo og hjem tok intet mindre enn 8 timer. På hjemveien tok vi nemlig en tur innom både Kongsvinger og Charlottenberg i Sverige.

I tillegg var det jo superkø fra Oslo og det gikk egentlig treigt helt fra Tigerstaden og frem til Sverige. Det var jo både glatt og mange biler utpå veiene.

I Kongsvinger møtte vi mamma og storebror Eirik. Vi stoppa også innom mine faddere for kaffepause, og de har fått seg ny hund! Et skikkelig herlig nøste som var så lita og søt og bare kjempesosial! Hunden heter Sasha, og selvfølgelig digga hun meg.

Bildet er veeeldig mørkt på grunn av mitt superdårlig mobilkamera.

I Sverige kjøpte vi intet mindre enn bare halve systembolaget, flere kilo sukker innpakket som godisbiter og sjokolade og selvfølgelig et par handlekurver fra matbutikken. Det vil si, mine kjære familiemedlemmer stod for den shoppinga. Jeg drikker jo ikke og jeg støtter jo ikke akkurat opp inntak av tomme karbohydrater i form av sukker-snop og usunt baconfett. Men alltid kos med en harry-tur. Sånn en gang i året hvertfall. 🙂

Her hjemme er det forresten unødvendig kaldt. Minus 25 viste gradestokker i dag tidlig, nå viser den “bare” 23 grader.. Men er jo ingen som tvinger deg ut, så så lenge man har tøfler, stilongs, ulltrøye, vedovn og ved så overlever jeg vel.

– Silje Bjørnstad –

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg