Søkte hull, fikk fitte.

Etter at jeg begynte å studere i Spania har jeg fått sansen for kryssord, men det er jo ikke alle ordene som er like lette å finne synonymer til. Derfor “juksa me lite”, og bruker avogtil synonymordbok på nettet.

Denne ettermiddagen var det ordet “hull” jeg trengte synonym til. Derfor søkte jeg nettopp på “hull” og fikk mange alternativer. Blant annet “fitte”!


Jeg fikk veldig store øyne og måtte bare le. Ikke visste jeg at synonymer.no hadde blitt så liberal. Så nå har jeg snekra sammen tidenes setning når jeg skal på golfbanen for første gang (det vil nok være en god stund til den dagen kommer, men det er jo en annen sak):

“Få opp kølla di og slå ballene tett oppi fitta.”

Oversatt: “Gjør deg klar med golfkølla og få golfballen nærme hullet.”

Selvfølgelig måtte jeg også søke på ordet “pølse” for å se om forfatterne bak synonymer.no hadde vært like kreative her. Men nei gitt, der hadde de bare fire forslag. Diskriminering på høyt nivå vil jeg nesten påstå.

En annen ting, det er ikke rart man tenker koffert når man hele tiden blir utsatt for sånne ord og uttrykk etter uskyldig leting på alminnelige ting, som i dette eksemplet SYNONYMER FORDI MAN LIKER Å LØSE KRYSSORD. Hrmf. Og bare for ordens skyld og for de som måtte lure, ordet jeg var på jakt etter var “åpning” og kryssordet ble til slutt løst. 🙂

– Silje Bjørnstad .

 

 

14 kommentarer

Siste innlegg