Irriterende..

I går la jeg meg rundt klokka halv elleve. Godt inntulla i dyna lukket jeg øynene og var klar for en god natts søvn. Så begynte det. “Hikk”. “Hikk”. “Hva pokker? Hikka nå? Når jeg skal sove, kan det blir mer upassende å få hikka??”

Så da lå jeg og tenkte på ting som var like irriterende mens jeg ventet paa at hikke-konserten skulle gå over.

Å få hikka når man skal sove er like upassende som:

Å få akutt diare naar man skal fly i mer enn 1 time. (Ikke opplevd)
Å være skikkelig forkjøla da man har eksamen i samme rom som 60 andre og man sitter og snufser og snyter seg hvert tiende sekund (Selvopplevd)
Å få urinveisinfeksjon naar man sitter alene på jobb og må løpe på do hvert 5.minutt samtidig som man verken klarer å sitte eller stå normalt fordi man har så sinnsykt vondt. (Basert på egen erfaring)
Å oppleve at utgangsdøra går i vranglås etter å ha hatt vors og dermed ikke komme seg inn igjen i leiligheten da man kommer hjem på natten. (Been there done that)
Å blir oppringt av huseier dagen etter at utgangsdøra gikk i vranglås for å bli fortalt at han kommer påå besøk mens du vet at du selv ikke kommer inn samtidig som det ikke ser ut i leiligheten paa grunn av gårkveldens vors. (Jadda, dette er egen erfaring)
Å ikke sovne når du vet du skal opp tidlig samtidig som du ligger og tenker “nå må jeg sovne, NÅ MÅ JEG SOVNE!” (Hvem har ikke opplevd dette?)
Å bo i blokk og bli vekt halv seks paa en tirsdagsmorgen av ringeklokka fordi naboen i leiligheten over deg har låst seg ute, samtidig som han skal fortelle om ALT han opplevde da han var ute på byen. (Da var jeg passe irritert.)

Bare noen eksempler..

Uansett, hikke-anfallet gikk over, til slutt. Og jeg sovnet, til slutt..

– Silje Bjørnstad –

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg