Nordmenn i Spania.

Man skulle sikkert tro at som student i utlandet spiser man lunsj på fancy restauranter, drikker caffe latte på urbane kaffebarer og prøvesmaker nye ting hver eneste dag. Men nei, sånn er det virkelig ikke. Og det skal ikke mange ukene til før man faktisk begynner å savne “ræsperisk” og ordentlig knekkebrød.

 

I dag var jeg sammen med 3 andre fra klassa til den berømte “norsk-svensk”-butikken med kjente norske og svenske tradisjonelle merkevarer i matutvalg som for eksempel wasa knekkebrød, Freia firkløver, Findus frysevarer, diverse pålegg, rødbet-glass og sursild samt poser med for eksempel TORO rømmegrøt og betasuppe. Man kunne selvfølgelig også få kjøpt både aviser og ukebladet som blant annet Allers, Hjemmet og ikke minst Se&Hør.

Nå skal jeg være ærlig å si at jeg faktisk ikke har kjent noe særlig savn til spesielle norske matvarer ennå, og jeg ble egentlig bare med fordi jeg ikke hadde vært på denne butikken før, men tenkte at det ville være gøy å hvertfall se hva den hadde å tilby. Vel, det er mye de har der som vi ikke får tak i andre steder her i Fuengirola for å si det sånn, naturlig nok..

Så det var kanskje noe jeg ikke visste jeg savnet som jeg fant der allikevel. Det som ble med meg hjem var knekkebrød, grønn te fra Lipton, Fun Light, ertestuing, läkerol, plastposer (!), dippkrydder med dillsmak, rødkål, surkål og Paneng Red Curry – krydder fra Santa Maria (blandes med kokosmelk).

 

 

Med andre ord, jeg skjønner at pensjonistene synes det er deilig å være norsk i Spania når man både har sol, varme og norske ordentlige kvalitetsmatvarer.

 

– Silje Bjørnstad –

 

3 kommentarer
    1. Hei!
      Den ligger ved “Feria-plassen”, spør Lill på kontoret for veibeskrivelse eller noen av de andre studentene – sikker på at det er flere som vet hvor denne ligger 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg