Why….

“Why do bad things happen to good people?!”

Som jeg skrev i går, den dagen var en av de derre dagene man ikke skulle ha stått opp i det hele tatt, men bare blitt liggendes bekymringsløst i senga si.

For som jeg fortalte, i går var det generelt bare masse unødvendig smådritt som hendte. For det første så funka selvfølgelig ikke Internettet på hotellet, eyeliner`n min knakk når jeg skulle sminke meg, været helt ubrukelig å være ute i, døra inn til skolen var ikke åpen når jeg kom og vi var flere som måtte vente til rektor kom og åpna (deilig og kaldt å stå ute i nordavind i femten-tyve minutter), jeg glemte mac-laderen og måtte labbe meg ut i stormen og bort til skolen for andre gang på en lørdag, og så skjedde det verste…

Jeg skulle ut å spise med en hel masse fantastiske nydelige mennesker fra klassa, og vi skulle møtes 19.00 i resepsjonen. Jeg så at klokka plutselig var 18.59, og jeg røska med meg veska som lå på bordet, og samtidig som jeg gjorde dette trakk jeg med meg en helt full foundation-pumpe i glass som bare deisa ned i gulvet og spruta brunfarget flytende krem oppover mine favoritt-støvletter…

Jeg er glad jeg bor alene, for det kom noen saftige gloser ut av kjeften min jeg faktisk ikke har hørt før..

Og alle vet hvor glad jeg er i sko, og ja, det er bare veldig overfladisk og sutre over. Uansett, de skoene var det beste skokjøpet mitt noensinne… Men det var ikke noe å gjøre med, så derfor begynte jeg jo i vill panikk å prøve å få av det meste av foundation med en herlig blanding av sminkefjerner og vann. Noe gikk av, men tror ikke de støvlettene var så veldig glad i fuktighet eller sminkefjerner-stoffer for å si det sånn.

Tenker vaskedama mi blir glad da hun skal hente håndklene mine på mandag….

Uansett, etter at jeg hadde “vasket” skoene kom jeg bort til senteret for å spise sammen med de andre. Etterpå gikk jeg rett til den skobutikken jeg hadde kjøpt skoene på, og tror du dæven døtte ikke at de var der! I min størrelse tilogmed! Og også med 30% rabatt! Whoohoooo, så uten den minste tvil kjøpte jeg et nytt par, helt makne til de som har fått seg et foundation-bad.


Herregud som jeg lo da jeg så det bildet her, haha! Å ta bilde av de foundation-dynkede skoene rett etter at skaden hadde skjedd var liksom ikke det første jeg tenkte på for å si det sånn. For nå ser jo begge parene helt like ut, men ikke la dere lure. De til venstre er de som hadde foundation-ulykke, og selv om mye av foundationfargen faktisk har gått av er det masse stygge flekker som ikke forsvinner, og i tillegg har de jo fått “fukt-skader” og mistet mye av sin opprinnelige sortfarge.

Her ser man det litt tydligere, og slike flekker er det oppover hele skoene. 🙁

I tillegg så måtte jeg jo på parfymeriet og kjøpe ny foundation. Visa-kortet har fått kjørt seg de siste dagene for å si det sånn, har liksom blitt noen uforutsigbare utgifter..

Med andre ord: Det kan bli dyrt å ha foundation på “glass-beholdere” stående på kjøkkenbordet…

Men igjen, positivt: Jeg fikk nye sko, og jeg må le av meg selv når jeg tenker på gårsdagen. Håper dere gjør det samme. Snakker om luksusproblemer liksom.

– Silje Bjørnstad –

 

“Frustrert og KJE”

FORRESTEN: Senere i dag kommer det et innlegg om “superbær”. 🙂 Og på kvelden kommer det enda et innlegg med “middagstips-liste” spesielt tenkt til dere Atlantis-studenter her i Spania. Har nemlig skjønt at flere lurer på hva de kan lage til middag uten stekeovn og at det er flere som “er lei av å ha de samme til middag hver dag”. (Vi er utstyrt med 2 kokeplater og mikrobølgeovn…) 😀

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg