Mi casa!

Jeg har jo gått på skole i Spania i tilsammen snart 4 måneder, men jeg har jo egentlig ikke fortalt eller vist så mye om hvordan jeg bor! I tillegg så er det flere som i det siste har spurt meg om studiet og hvordan det er å studere her i Spania, så her kommer en kort intro. 🙂

Jeg studerer bachelor i ernæring ved Atlantis Medisinske Høgskole. Les mer om studiet: Klikk her!

Studiet kan du ta ved skolen i Oslo (Atlantis holder til på Sjømannskolen), på nett, eller her i Fuengirola i Spania. Studiet her i Spania er delt på to semestre: 3 måneder før jul og 3 måneder etter jul. Altså studentene er her september, oktober og november, og de fleste reiser hjem i desember og tar eksamen på Atlantis/Sjømannskolen i Oslo. Men det er fullt mulig å være igjen her i Spania og ta den her også:) Så begynner 2.semester etter jul, og da er det undervisning i januar, februar og mars. Eksamen holdes i mai, de fleste tar denne i Oslo slik som med den eksamen man har før jul.

Her i Spania har vi undervisning fra 9-14, 4-5 dager i uka. Foreleserne er de samme som de som underviser på Atlantis i Norge så all undervisning og sånn er på norsk. De som har forelesninger synes jeg personlig er kjempedyktige, og dette er personer som har god kunnskap og kliniske eksempler fra virkeligheten. Foreleserne kan for eksempel være leger, ernæringsfysiologer, idrettsfysiolog og så videre. I tillegg så synes jeg studiet er så interessant!! Jeg digger det!

Les mer om Atlantis Medisinske Høgskole på deres hjemmesider: www.amh.no

Om du ønsker å gå på skole her i Spania har skolen en avtale med et leilighetshotell som ligger 10 minutter fra skolen, 10 minutter fra stranda og 5 minutter fra et kjøpesenter med blant annet giga-matbutikk, Zara, H&M osv. Man kan selvfølgelig også finne sitt eget bosted, det er nok billigere, men jeg trives veldig godt på hotellet og synes det var den beste og enkleste løsningen for meg. Og sånn ser det ut hos meg:

 

STUE



SOVEROM


BAD MED BÅDE DUSJ OG BADEKAR.


KJØKKENKROK MED KJØLESKAP/MIKROBØLGEOVN/KOKEPLATER/VANNKOKER (Overse rotet på kjøkkenbenken, bildene ble tatt rett etter at jeg hadde laget meg middag)

VEGGDEKORASJON ALÀ SILJE: Renskrevne notater fra 3 uker med forelesninger. (Og jeg har ikke skrevet opp halvparten av det jeg burde en gang…)

UTSIKT FRA BALKONGEN MIN. (Disse bildene ble tatt på ettermiddagen 2.februar 2011. Jeg får morgensola og har sol på balkongen frem til to-tre-tiden, men det går fint ann å legge seg nede på solsengene og sole seg til fire-fem;) )


Les mer om Atlantis Medisinske Høgskole i Spania: Klikk her!

Les mer om hotellet Myramar Castle Beach Hotel: Klikk her!

Jeg trives i hvertfall kjempegodt her nede, både med fagene, bosted, forelesningene, studentmiljøet og ikke minst klimaet. 😉 Nå om dagen har sola kommet frem igjen og det er så deilig! Er helt absurd å tenke på at det faktisk er februar og vinter hjemme i Norge.

Det er uansett bare å spørre om det er noen som lurer på noe!

– Silje Bjørnstad –

(Copyright bilder: Silje Bjørnstad)

1 kommentar
    1. SV: Å du er da snill 🙂 hehe.. Du også er ganske fantastisk skal jeg si deg – og jeg synes det er så morsomt å tenke på hvordan vi ble kjent, og hvordan vi holder kontakten enda 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg