Jeg tester..

..Grapefrukt!

Jeg kan ikke huske å ha smakt grapefrukt før, men har hørt mye bra om den frukten. Så dermed kjøpte jeg èn for å prøvesmake og det var egentlig ganske godt!

Grapefrukt er en ung sitrusfrukt med rødt eller rosa fruktkjøtt. Jeg synes den har en frisk og syrlig smak, det blir liksom en krysning mellom appelsin og sitron. Grapefrukt kan spises naturell eller presses til juice. Jeg vil også tro det er deilig med noen biter i salat, eventuelt presse litt fruktjuice over salaten eller lignende. Grapefrukt er rik på mineraler og C-vitamin, og inneholder kun 32 kcal per 100 gram.


Jeg bare skjærte den opp i båter akkurat som med en appelsin og gomla i meg etter en herlig frokost. 🙂

Enjoy!

– Silje Bjørnstad –

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg