Tilbake fra London

For en fantastisk, morsom og innholdsrik helg det har vært! For det første er jo London bare en helt utrolig by som har så mye å by på, og for det andre så kan det jo ikke bli kjedelig da man reiser på tur med så mange herlige mennesker, både hormonsprengte og søte konfirmanter, og artige og hyggelige konfirmantledere. Jeg tror nok ikke at verken Ane eller jeg har ledd så mye i løpet av en helg noensinne! 😀


Turgjengen! 🙂

Vi har blant annet vært i London Eye, på musikalen Les Miserables, Evening Song i Westminster Abbey, Madame Tussauds, Oxford Street, London Brigde og Tower Brigde, noen har vært på Ripley`s – Believe it or not,  mens andre tok turen til London Dungeon, og selvfølgelig har vi vært innom alle sin favorittcafè: STARBUCKS. Dette var min 2.gang i London, jeg elsker denne byen og vil og skal tilbake igjen om forhåpentligvis ikke så altfor lenge.


Nydelige London med Big Ben og sine karakteristiske busser og taxier. London Eye i bakgrunnen.


“Konfirmantledere” på tur i høyden innestengt i London Eye.

Ane sammen med sin største fan: Didrik.

Mannen med verdens lengste nese som er blitt mål, fra “Ripley`s Believe it or not”. (Og ja, jeg synes også at den nesa ligner på en annen kroppsdel)


Jeg og voksdukke av Morgan Freeman på Madame Tussaud`s.

Jeg visste jo på forhånd at jeg måtte ofre særlig to ting når jeg skulle reise på denne turen:
1) 8-timers søvn 
2) Regelmessige, sunne måltider

Så i løpet av 3 dager og 3 netter har jeg sovet kanskje halvparten av det jeg gjør til vanlig, og i tillegg så har måltidene bestått av altfor lite frukt og grønnsaker, mye brødmat med dårlig utenlandsk “sukkerbrød”, vi har spist 2 ganger på Pizza Hut og jeg har for første gang på 4 år spist hamburger og pommes frites på McDonalds. Dette er jo ikke kroppen min vant til så derfor føler jeg meg nå som en oppblåst ballong som går rundt og sover med øya oppe.

Har du for eksempel stått i kø på butikken og følt at hele kroppen begynner å dette fremover fordi du holder på å sovne? Eller sett deg selv i speilet og egentlig ikke registert hvordan du ser ut fordi øynene dine bare myser? Eller gått ute og tatt deg selv i å gå med øya lukka igjen fordi det er for slitsomt å holde de oppe? Vel, der er jeg i dag. Så derfor skal jeg legge meg nedpå igjen og få et par timer til på øyet.

God mandag!

– Silje Bjørnstad –

(Copyright bilder: Silje Bjørnstad)

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg