Back in Oslo.

Da har jeg kommet meg til Oslo og har flyttet inn i ny leilighet sammen med Joakim. Jepp, jeg er blitt samboer, på “årntli” lissom. (Herregud, er det nå jeg skal begynne å leke at jeg er voksen..?) Uansett,  stakkars gutt som skal overleve med meg og mine MonicaGeller-lignende ryddemani-tendenser, alle eplene og gulrøttene som fyller sikkert over halve kjøleskapet og mine tusen par sko og vesker som tar opp det meste av skapplass her og der.

Men nå er jeg da på plass, og siden typen har klaga så fælt over at jeg har vært ute og reist bittelitt i noen uker så kan han nå hvertfall holde kjeft. Vi har funnet oss en herlig 3-roms øverst på Birkelunden på Grünerløkka. Rett og slett fordi vi er avhengige av å ha Kaffebrenneriet i umiddelbar nærhet, kort avstand til jobb for oss begge, og fordi vi bare er og blir Løkka-mennesker. 

Vi må jo ta den obligatoriske IKEA-turen slik som alle ferske samboere må, men den blir på lørdag på grunn av en viss eksamen og jobb. Derfor er det diverse ting som mangler slik som blant annet TV-benk, hylle til kjøkkenet, gardiner, og litt dilldall som vi liker å kalle det. (Ornamenter eller pyntegjenstander for den som er fin på det) 

Men her er hvertfall en smakebit av stedet jeg nå bor og skal leve i en tid fremover:

Soverommet. (Som forøvrig har et nødvendig stort og herlig klesskap 😀 )


Kjøkkenet. (Med oppvaskmaskin selvfølgelig, det var et av kravene når vi var på visninger..)


Badet. (Jeg forelska meg i det badet her fra første stund. Dette er jo størrelse kingsize for meg som var vant med å bo i en leilighet med et bad der man omtrent kunne sitte på dass å drite og vaske henda sine i vasken samtidig eller dusje samtidig som man la klær i vaskemaskinen. Så det er herlig med litt tumleplass!! 😀 I tillegg er det etterlengtede varmekabler i gulvet, stor dusj, og vaskemaskin som fungerer uten å etterlate 20 liter vann på gulvet.)


Stua. Her er det som dere ser flere reserveløsninger i bruk. TV-Benk står øverst på lista!!


Men vi har peis da! Som garantert skal være med på å forurense Oslo-himmelen til vinteren når jeg sitter inntulla i superundertøy, ullgenser og pledd, men fortsatt fryser. Kos!


Også har vi plenty av DVD`er for den som ikke har noe liv og trenger noe tidsfordriv.



Også har vi et disponibelt og nødvendig lite rom som per dags dato fungerer som kontor/lesedal/bibliotek/oppbevaringsrom. Derfor: Ikke legg merke til rotet, men legg merke til pensumbøkene mine som er slengt oppå pulten! Hah! Og en vakker dag skal dette rommet bli ganske så bra og organisert også. 

Tilbake til lesing om salpingitt, rubella, meningitt og megacolon! 

– Silje Bjørnstad – 

(Pokker, jeg begynner å miste brunfargen min allerede!!!! Føkk. Så ser det jo ut som jeg sjeler. Great!)


2 kommentarer
    1. Sålenge han ikke føler seg “presset” til å spise halvparten av gulrøttene og eplene og kålhodene og spinaten så går nok det med kjøleskapet greit 🙂
      Hilsen Tina

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg