Restitusjons-smoothie

For meg er det veldig viktig å spise både før og etter trening, og ikke minst å spise riktig. 

Før en treningsøkt passer jeg på å spise noe med både (langsomme) karbohydrater og proteiner cirka 2 timer før. Slik holder jeg ut lenger samtidig som jeg slipper å kjenne en snikende sultfølelse komme etter femten minutter, det er bare kjedelig og fryktelig demotiverende. Det jeg da forsøker å spise kan for eksempel være knekkebrød med magert kjøttpålegg/paprika/mager smøreost + en frukt eller eggerøre laget av 2 egg sammen med gressløk + frukt. Som drikke velger jeg vann/sukkerfri saft og som oftest også en kopp espresso/svart kaffe. 

De siste ukene har jeg trent på formiddagen så etter trening velger jeg for eksempel knekkebrød med magert kjøttpålegg, frokostblanding/All Bran Regular med skummet melk, omelett med skinke/rødløk/paprika, og/eller  sjokolademelk, smoothie eller en iskaffe. 

Og her er en oppskrift på en veeeeldig god smoothie som jeg synes passer perfekt til varme sommerdager, når du har vært og beveget deg eller når du bare har lyst på noe søtt og godt:

1 stor moden banan
1/2 kurv ferske jordbær  (200-250 gram) 
2-3 isbiter
1/2 – 1 dl melk 
1-2 ss kokos (valgfritt, men det gir veldig god smak!) 

Del opp bananen i 4-5 biter og ha oppi en blender. Tilsett jordbær og isbiter og melk, bland i cirka 15 sekunder. Ha oppi kokos og bland i cirka 30-40 sekunder.




(Bildene er tatt med et heller dårlig mobilkamera så disse bildene rettferdiggjør ikke den nydelige fargen som denne smoothien egentlig har!)


 



Enjoy!

– Silje Bjørnstad –  

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg