Ny kokebok – ny inspirasjon

Hoi!


Jada, jeg lever. Selv om jeg ikke er den ivrigste bloggeren for tida.
Bare raskt innom for å meddele at dagene flyr avgårde, men samtidig er det ikke noe veeeldig interessant å blogge om heller!

Ah, bortsett fra at jeg har fått meg ny kokebok: “Fettfattig”

Denne kokeboka hadde nemlig hun ene jeg er personlig assistent for på spisebordet sitt, og da jeg begynte å bla i den var det så mange fristende retter. Da jeg kom hjem gikk jeg derfor inn på nettet og bestilte en til meg selv også. Bare 49 kroner pluss 10 kroner i porto!

Det er nå sikkert mange som tror det har klikka helt for meg og at jeg er blitt helt fanatisk og kun skal spise retter med lite fett siden boka heter “fettfattig”. Men slapp helt av, det er ikke tilfelle. Det var oppskrifter som blant annet “Biff med ananas, ingefær og chili”, “Ovnsbakte, fylte paprika” og “kokos-couscous-salat” som gjorde at jeg fikk lyst på denne. Når det er sagt forteller boka om antall gram fett per rett fordi som er interessert i å lage retter med mindre fett eller har en sykdom som gjør at de må gå på en diett med mindre fett. (For eksempel de som sliter med galleblæren)

Hva med banankake med lime eller sjokoladebrownies når du har lyst på noe søtt, men vil være forsiktig med fettmengden?

Jeg kan jo ligge å lese kokebøker på senga liksom, elsker å få ny inspirasjon og oppskriftstips. Gleder meg til å prøve ut flere nye oppskrifter i månedene fremover!

Ellers så merker jeg at høsten på god vei, og igjen vil jeg bare gå ned i dvale noen måneder for så å våkne på vårparten da det går mot lysere tider og grønne parker! Men men.. Jula kommer jo snart da… Det får være et høydepunkt å se frem til i kulda.

 

– Silje Bjørnstad –  

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg