Mandag – en herlig start på uka.

Aaaah, finnes det en bedre følelse enn den du har når du står i den varme dusjen etter en god treningsøkt? HERLIG!!!

Høstferien er over så i dag var det tilbake til skole og forelesning. Jeg merker så utrolig godt at energien ikke er slik som den er når det er lyst og varmere temperatur ute, og da merker jeg hvor enda viktigere det blir å komme seg på trening. Bare ved å sette beinet mitt innenfor døra til treningsstudioet, så kjenner jeg at energinivået og humøret stiger. Og som sagt, ingenting er som den deilige og gode  følelsen man får etterpå. Samtidig får du mer energi og man sover bedre om natta – noe som hvertfall er helt nødvendig for meg om jeg skal fungere dagen etter. 🙂

Så om du sliter med motivasjonen til hvordan du skal opprettholde treningsrutinene i høst og til vinter, så har jeg noen tips: 

– Finn timer du liker og gjør det til en fast rutine å gå på denne timen.

– Men prøv gjerne ulike timer for å få forandring, og husk å variere treningen det øyeblikket du kjenner du mister motivasjonen. En treningsøkt skal være GØY, ikke noe du skal grue deg til. 

– Finn en treningspartner – dette er alfa og omega de dagene du tviler på om du skal gidde å dra deg ned til treningsstudioet. Jeg og ei venninne har nå fått faste avtaler mandag og onsdag, og jeg gleder meg hver gang vi skal møtes! 🙂 Samtidig blir det vanskeligere å “slippe” unna samt finne på unnskyldninger. 🙂

– Sett på musikk som får deg i godt humør like før du skal på trening – da vil konsentrasjonen og motivasjonen skjerpes. God musikk i ørene når du trener alene er også helt nødvendig, hør på musikk du blir glad av og som går deg til å gi det lille ekstra! 😀

– Unn deg selv nye treningsklær og treningsutstyr. Det ER mye morsommere å trene i spreke farger og nye klær i stedet for den samme, gamle, slitte treningsbuksa som en gang var svart, men som nå er grå og hullete. Gode sko er også helt nødvendig – så spør om hjelp i sportsbutikken når du skal finne deg treningssko, slik at du får et par som er tilpasset dine behov. 

– Og til slutt, stopp og sammenlign deg med alle andre som er på treningssenteret! Dette er DIN treningsøkt der DU skal nå dine mål og DU skal være fornøyd med din innsats. Det er det ingen andre som kan ta fra deg.

Nå er det middag – ble kyllingwok med sursøt saus og ris i dag. En god middagsrett etter trening som gir deg nødvendige karbohydrater og proteiner.

Brukte sausglass med Uncle Bens Sweet&Sour, og ja, jeg veeeet det ikke er det sunneste alternativet (mye sukker), men jeg pimpa den hvertfall opp med gulrøtter, minimais og vannkastanjer. 🙂 


(Et annet tips til wok-laging; ta en liten neve nøtter på toppen, cashewnøtter eller peanøtter løfter virkelig enhver wokrett!)

Ha en nydelig mandagskveld! 

– Silje Bjørnstad –  

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg