Oppfølger: Soloboller. Smaker det solo?

Min kjære samboer Eirin var med meg i går da vi gikk forbi reklameskiltet til Statoil som kunne friste med knallgule soloboller. Og tror du ikke dama i dag kom hjem med en av de greiene?! Hun turte vel ikke å kjøpe med seg i går da jeg høyt ytret mine tanker om billige salgstriks og lettlurte forbrukere…. Så i dag kom hun hjem med den klassiske “man må jo prøve”-teorien. 

Hun spurte til og med om jeg ville prøvesmake, men jeg takket selvfølgelig nei samtidig som jeg mumlet noe om “prinsippsak” og “min egen stolthet”.

Se da, bare seeee hvor ufyselig gule de er.


Men hvordan smakte de da?

Ifølge Eirin: De smakte akkurat som vanlige boller.

Silje: Var du skuffa?

Eirin: Ja.

Silje: Angrer du?

Eirin: Hm, nei, for nå har jeg funnet ut hva de smaker. De burde kalle det påskeboller. Men da hadde jeg ikke kjøpt det.

Silje: Ble du lurt?

Eirin: Nei, jeg visste jo om det. Jeg skulle bare sjekke, for nysgjerrighetens skyld.

Silje tenker inni seg: Så med andre ord, du ble lurt.

Vi har forresten seriøst vurdert å begynne å videoblogge om hverdagslivet vårt. Det ville vært suksess fra dag en. Men med tanke på at det er så mange sarte sjeler der ute så tør vi ikke helt. Ikke ennå hvertfall. Stikkord ville uansett vært: Spontanitet, hjemmetrening på veldig lavt nivå, hobbypsykologi,  Silje som singel (det innebærer altfor mye som ikke kan brettes ut her. Neida… Joda..), Eirin som lesbisk (hun har en supersøt jentekjæreste som nå sliter seg ihjel i Forsvaret), edderkopper i kingsize, ufrivillige legebesøk, dusj-speiling, dusjradioer, radio som går på vann, hamsterunderholdning, svensker som snakker engelsk, svensker som snakker norsk, ustabile vaskemaskiner, byturer som ender opp på homsesteder, timeslange latterkramper og mye mye mer.

Det her er badeanda som også fungerer som radio, men den har vært mistenkelig stille i det siste..

Derfor kom Eirin hjem med en dusjradio som går på vann, og den handy samboeren min monterte opp denne i dusjen uten problem. Jeg ble faktisk mektig imponert. 

Funka den da? Jada. En gang……. Så nå henger den bare der og later som den er en “dusjradio som går på vann”.

Så da kjøpte Eirin enda en dusjradio. Og den funka! Og den funker fortsatt!

Quote fra Eirin: “Ja, så nå har vi tre dusjradioer. Så den dagen alle funker kan vi stille alle inn på samme kanal så har vi sånn sorround-lyd vett!”

Også har vi hatt besøk av et par edderkopper i ekkel stor størrelse og med hårete bein…

I tillegg har vi speil i dusjen. Ikke spør oss hvorfor, det hang der før vi flytta inn. Men den som trodde at man kan stå å deige seg foran speilet mens man står og kjenner det varme vannet renne nedover kroppen tok feil! For det her speilet blir jo fylt opp med vanndampdugg så fort du skrur på vannet. Om jeg ble skuffa? Selvfølgelig. 

Så det så.

– Silje Bjørnstad – 

3 kommentarer
    1. Må bare slenge inn en kommentar – jeg sitter på toget og kjørte nettopp forbi en Statoil-stasjon hvor det hang et reklameskilt for Soloboller. WHAT?!, tenkte jeg, har de blanda BRUS i bolledeigen, dette må googles… Og her var du (og Eirin) og kunne fortelle hvordan de smaker og sånn. Thanks 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg