Siste påskeferiedag 2012

Da var påskeferien 2012 straks over. Ikke har jeg vært på noen hytte, skitur, fått frisk fjelluft eller stått på snowboard, for i år ble det bypåske for min del. Og det har faktisk vært ganske så allright det også. 

Denne uka har jeg store planer om å lese og så skal jeg prøve å komme meg hjem en tur. Der venter nemlig mest sannsynlig SPA-behandling på Finnskogtoppen sammen med mamma (jeg fikk gavekort i julegave), frisørtime, cafe-besøk med mormor og bestemor, og ikke minst turer og kos med de to gordon setterene. 

Ellers så har jeg energikick-intervaller og powernap`s så det holder om dagen. Det er faktisk så ille at jeg ikke klarer å sove om natta og 8-timers søvn er tydeligvis ikke nødvendig lenger #Sovne klokka 02.00 og våkne 08.00.

Men en god start på dagen for min del er hvertfall havregrøt, omega-3, dobbel espresso og en tur til Elixia. (Viktig at det faktisk gjennomføres i den rekkefølgen, omega-3-kaplsene må inntas innimellom noe annet så slipper man de oppstøtene…. blærh)

Og etter at jeg har vært på trening så sovner jeg gjerne en halvtime på sofaen, noe jeg aldri har drevet med før. Men like etterpå så kommer energikickene på rad og rekke igjen. Noe folk rundt meg selvfølgelig får erfare. Mihi. #Energikick-iiioooo!!
Så enten så begynner jeg å bli gammel eller så er det bare nye døgnrytme-sammen-med-sove-tider som gjelder.. Uansett, energinivået er hvertfall upåklagelig for tiden og ingenting er bedre enn det!

Hva skjedde med våren forresten? Jeg måtte jo hente frem både lue,votter og skjerf da jeg skulle ut i stad. Mer snø nå = Feil.

Håper uansett at alle har hatt en nydelig påske!

– Silje Bjørnstad – 

 

2 kommentarer
    1. Jeg bruker ca 1 dl store havregryn og koker det opp sammen med 2 dl vann (Dette tilsvarer 1 porsjon i følge oppskriftene).
      Også har jeg på litt ekstra lettmelk, kanel og litt søtningsmiddel oppå.
      Både lettkokte og store havregryn er sunne produkter og de inneholder like mye energi og fiber. Men de store havregrynene må tygges og litt mer og fordøyelsessystemet må jobbe litt ekstra for å hente ut næringen fra kornene. Dette igjen vil føre til langsommere blodsukkerstigning og også mette lengre. (Kanel er også med på stabilisere blodsukkeret samt bedre kolesterolnivået i kroppen. 1/3 teskje om dagen er nok! 🙂 )

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg