“Du, jeg må si deg no”

…. den setningen ble jeg møtt med i stad da Eirin kom hjem.

Det er jo den verste setningen å få slengt i trynet uansett.

Men det var heldigvis ikke så ille som jeg først frykta. Videre gikk samtalen som følgende (Eirin med heseblesende stemme):

Eirin: Du Silje, hadde jeg vært deg hadde ikke drevet og løpt rundt her på kvelden asså.

Silje: Åh? (Frykta med en gang at den stakkars samboeren min hadde blitt utsatt eller vitne til noen voldteksmenn eller ransforsøk).

Eirin: Nei, nå da jeg gikk hjem så så jeg den styggeste verste og største grevlingen!!

Silje: Hva så?

Eirin: Ja, de er skumle da!!

Silje: Hva så?

Eirin: De biter jo til det knaser!?! Det er sant!! I gamle dager gikk de med isopor i skoene sine! Så nå må jeg begynne å gå med isopordrakt. Eller sånn potetgulldrakt som de har i den sangen “har dere mer potetgull?” Og du må få deg isopor i joggeskoene dine.

Silje: Jeg er litt målløs…. Men de hopper jo ikke på deg. (I motsetning til for eksempel frosker…..)

Eirin: Men hva blir det neste liksom? Fra “tarantella” til grevling til hva…? Kan ta på oss militær-antrekk og reise på grevlingsafari.


Hvis dere ser noen som ser slik ut i Oslo de neste ukene er det bare min herlige sambo som har fiksa seg potetgull-drakt i tilfelle grevlingangrep.

Med andre ord: Eirin er i grevlingsjokk. Derfor fikk hun ikke dokumentert det med noe bildebevis, men det har hun fått klar beskjed om å gjøre neste gang. 😉

Jeg derimot tar det hele positivt og tenker at hjemme i Åsnes er det elgsafari som gjelder, her i Oslo er det tydeligvis grevlingsafari som er tingen. 

Hva ville du valgt og møtt på? Grevling eller frosk?

Og sånn går no dagene. 🙂 Forresten, jeg har begynt å holde “slide–that-floor-show” hver kveld klokka 22.00-23.00.  Fortsettelse følger.

– Silje Bjørnstad – 
6 kommentarer
    1. Så bra , latter er godt for helsa ! 🙂 Alt er bra med meg, savner dere, og spania såklart! Det var tider:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg