Gjesteblogger: Fredrik Aasgaard: Restitusjonsdag vol.2

Vel, det er tydeligvis flere som har merket seg hvor snill pappa jeg har. Og siden jeg er åpen for å bruke min bloggkanal til å hjelpe andre så er nå dette innlegget viet til Fredrik Aasgaard og hans tekst. Innholdet og budskapet er tenkt til en relativ smal målgruppe, nemlig Kent Bjørnstad. Bakgrunnen ligger blant annet i mine tidligere blogginnlegg angående ønske om løpejakke, alt begynte med dette innlegget: Restitusjonsdag.
Og ikke minst denne meldingen fra Fredrik på Facebook: Jeg trenger ny treningsbukse…… Kan jeg ha et gjesteinnlegg på bloggen din så kanskje jeg får det?  

SÅ HER ER HANS GJESTEINNLEGG:

For mange var sikkert påsken lange køer, slitsomme foreldre, ustoppelige alkoholmengder og skrikende unger.

For min del var det biltur, sengesnekring og trening. Resten er fortrengt.

Jeg har i mange år slitt med søvnen, hovedsakelig med det å sovne når jeg legger meg. I år har derimot vært et bra år og jeg har hatt mange gode netter med søvn, både lange og korte, for det hender jo at jeg må stå opp tidlig innimellom jeg også, selvom jeg ikke liker det.

Det er kjipt å være trøtt. Hvis jeg ser trøtt ut så er det bare fordi jeg er sur og grinete og ikke ønsker å prate med deg.

Apropo trening,jeg trenger en ny treningsbukse! Den trofaste treningsbuksa mi gjennom mange år har raknet mer enn noen gang tidligere og jeg begynner å innse at jeg må si slaget tapt. Jeg har desperat vært på utkikk etter en erverdig arvtaker gjennom solsystemets uendelige rekker med xxl, sport1, inter, anton og gsportbutikker, men nei. Ingen av butikkene har min størrelse. Det er mulig jeg begir meg ut på internettets ukjente slagmark senere, jeg bare vet at det kan koste meg dyrt…(Kent..?) Knis.

Kjære Kent, jeg sitter her på mine knær og ber om ditt allmektige VISAkort – hjelp meg i disse tunge tider. Tenk på alle metalgjenstandene jeg har vært så flink til å flytte på alle disse årene.  Hadde det ikke vært for min iherdige innsats ville skapet fortsatt stått akkurat der det står den dag i dag. Bare jeg lukter duften av metall blir jeg jo gærn, også fortjener du å ha en kjekk, moteriktig antrukket bekjent når du drømmer om fugler, fisker og fleinsopp. Tenk, kanskje jeg til og med finner meg annet arbeid enn blotter hvis jeg får meg en bukse som ikke er åpen rett hjem.

Forresten, du er utrolig kjekk og virkelig som en utrolig varm og god mann. (Det er ikke smiger en gang, det er bare fakta).

Kjære søte snille Kent – spander en treningsbukse på meg da.

Fredrik Aasgaard.

 

 

Siden jeg kjenner pappa relativt godt så tenkte jeg å hjelpe tryglende Fredrik litt på vei. Så pappa, disse smiskepunktene er til ære for deg:

– Fredrik gjør alt for at andre skal ha det bra og deltar i fellesskapet:

– Fredrik ler alltid av mine kofferttenkende vitser og gjør mye rart for å få andre til å le. (En egenskap jeg selv har arvet etter deg).

– Fredrik er sterk som en bjørn og hjelper deg sikkert gjerne om det er noen pianoer, flyttelass eller andre tunge ting som du må flytte på.

– Fredrik hjelper dattera di med å trene styrke slik at jeg skal få en sterkere kropp. (Som vil gi meg bedre helse, minske risiko for ryggplager/nakkeproblemer, et lengre liv, bla bla bla)

– Fredrik studerer også ernæring så han har noenlunde peiling på hva vi bør spise. Og ironisk nok så fikk han meg til å spise en hamburger fra McDonalds. Og ikke nok med det, klokka var 00.24, på natta! (Forresten, “slap-in-your-face” til de som tror at ernæringsfysiologer lever på grøntfòr og hjemmelagde smoothies! 😀 )

– Fredrik kan gå på ski! (Så hvis du trenger turkamerat er det bare å si ifra, så fikser jeg resten)

Så det så.

Blir interessant med tilbakemeldingene.

– Silje Bjørnstad –

 

1 kommentar
    1. Hoppsan!
      En figur som er på vei ut av skapet… (ser jeg på et av bildene). Jeg vet ikke riktig hva dattera har tenkt, men det visakortet reagerer nok ikke, gitt. Jeg tror det var mest den setningen som innholdt ordet “moteriktig”. Jeg tror Silje har glemt å fortelle deg om min innstilling til moter! Ellers var det jo noe bra der; pianoflytting (og annen flytting, som jeg nå skjønner kan spare meg for mange Oslo-turer) ,bortoverskigåing, kjekk mann….
      Litt verre med reklameavertissement av Budstikka og “Asker” på skilua, men jeg kan sikkert overbevises hvis resten “stemmer”…!
      PS! Ser ikke noe feil med noen av buksene!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg