Starten på sommeren 2012

Ja, start og start, strengt tatt så har det vel vært sommer i en måned allerede hvis man går ut i fra “sommermånedene juni,juli, august”:

Tja…. Vanlig norsk sommer”. (Bildet er tatt i Oslo søndag 1.juli kl 18.00, like etter dundra det så sinnsykt at faktisk hoppa baklengs inn igjen. Hei tordenvær!)

Ellers så kan jeg komme med følgende oppdatering fra samboerskapet til meg og Eirin:

– Vi tørker fortsatt roser. (eller sagt på en annen måte: ingen gidder å kaste de)

– Vi har fått nytt oppblåsbart husdyr. Den står nå foreløpig i dusjen, ikke spør meg hvorfor. 

– Vi har fått ny blomst, så ønsk oss lykke til med å holde den i live. (Ja,  den har allerede fått brune blader, og ja, vi skammer oss..)

– Ellers så ble jeg introdusert til en ny fersken-variant i uken som har gått:

UFO-fersken! Ja, faktisk.

Disse fersken-variantene er “flatere” enn de litt større, runde som de fleste er vant til. Men de er like gode, om ikke bedre! Perfekt dessert-snacks eller når du har lyst på noe søtt. 

🙂

Neste uke sier jeg byebye til sosialliv og hei-hei til sommerjobb både her og der. Neste helg skal jeg i bryllup i Kristiansand og helga etter der er det endelig tid for litt sommerfølelse da jeg og sambo flyr ned til Tyrkia. Lenge leve charterturer når man ikke har noe bedre alternativ. 

Også er jeg så j…. glad for at fotball-EM med “EM-studio før og etter kampen”, “kamp-analyser”, “målstatistikk” og annet mas straks er over. Jeg mener, nå er det jo klart for Tour de France døgnet rundt på TV og i avisene i stedet. Og med det følger helt sikkert “Tour de France-oppvarming”, “Tour de France-studio”, “Tour de France-trøye-analyse” med mer… Jippiaeyo! Eller ikke.

Men OL i London blir hvertfall gøy å følge med på, sånn seriøst. OL er bra. 

 Ja, også skal jeg kjøpe meg ny MacBook. Min gamle begynner å leke med tålmodigheten min – ikke vil den laste ned iTunes og da kan jeg heller ikke leke med iPhone`n via Mac`n, ikke vil den støtte den nyeste Java-oppdateringen som jeg trenger for å logge meg inn i nettbanken og da blir mamma gal fordi jeg ikke overfører penger for de høye mobilregningene mine, og ikke vil den starte uten at strømledningen står i, men photobooth funker da hvertfall. Vi snakker underholdning på høyt nivå!

Jeg tenker “hakeimplantant og oppstoppernese? Eh, neeei… jeg klarer meg fint uten”

Det er en helt normal søndag med andre ord. 

– Silje Bjørnstad –

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg