Check this out: Treningsdagbok

 

GetInspired har i samarbeid med en personlig trener utarbeidet en treningsdagbok med ulike muligheter for å planlegge, loggføre og evaluere treningen slik at man enklere har oversikt og oppnår sine mål. Endelig! 😀

 

Jeg har faktisk ingen konkrete mål som jeg tallfester ved at jeg skal løpe så og så langt på en bestemt tid eller at jeg skal løfte så og så mye i en bestemt styrkeøvelse. For min del gir trening meg bare en haug med endorfiner og mer energi og overskudd i hverdagen – noe som er en helt digg følelse i seg selv. Så på en måte kan man vel si at jeg har mer generelle mål som for eksempel “å løpe raskere”, “å bli sterkere”, “å trene 4-5 økter i uka” osv.

Men uansett så er det greit å ha en ukesplan for treningsøktene. Slik blir det lettere å gjennomføre det man hadde tenkt, eventuelt “bytte om dager” hvis noe skulle dukke opp – så lenge man har gjort det man hadde i tankene i løpet av uka, eventuelt gjort mer/gjort det enda bedre 🙂 Dermed har jeg de siste årene rablet ned noe som ligner en treningsplan for uka i kalenderboka sammen med jobbtider, middagsavtaler, kinoplaner og så videre – noe som har fungert til en viss grad i noen perioder… Men det sier seg selv at det kan bli mye informasjon på de fem linjene i “minikalenderboka” mi, i tillegg til at jeg aldri har hatt noen god “treningsoversikt” totalt, så nå har jeg endelig et og samme sted til å skrive ned alt som har noe med treningen å gjøre. Som folk kanskje har skjønt så liker jeg jo å skrive og rable ned ditt og datt… 😉

(Dette må jo også være et genialt eksempel på en topp motivasjonsfaktor for de som ønsker å komme i gang med fysisk aktivitet og få rutiner på treningen! Skriv ned hva du ønsker med trening, enten om det er å bli mindre andpusten når du går i trapper, løfte tyngre, gå ned i vekt, stramme opp kroppen, få mer energi eller rett og slett bare bevege på deg hvis du er en sofagris…. 😉 Bruk dine resultater i begynnelsen til å motivere deg med fremgangen og til neste mål og du er i gang.) 

I denne boka finnes blant annet: 

* Målsettingsskjema for å konkretisere hva man ønsker å oppnå med treningen

* 26 ukeplaner for planlegging av din treningsuke

* 54 øktplaner for loggføring av styrketrening

* 54 intervallskjema for utholdenhetstrening

* Samt tips og råd til hvordan du kan legge opp treningsøktene dine – både kondisjon- og styrketrening. 

Se flere utdrag fra sidene i treningsdagboka – klikk her!

 

Boka får du tak i på getinspired.no for 249 kroner – en god investering til treningsmotivasjon 😉

– Silje Bjørnstad – 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg