Mandag og allerede snart tirsdag!

Jeezez, tida flyr!

Jeg har nettopp kommet meg inn etter å ha jogget av meg litt frustrasjon. Frustrasjon etter at iPhonen min plutselig hang seg opp i ettermiddag og ikke ville samarbeide. Og gjett om jeg fikk kjenne på hvor avhengig man faktisk har blitt av denne lille klumpen. Hele livet mitt er jo der med mobilbank, mail, telefonnumre, kalender, og ikke minst facebook og nettaviser. (Ja, jeg skammer meg….) Men samtidig så klikka internettet her hjemme i leiligheten så vi snakker to timer med null kommunikasjon med omverdenen. Det føltes ut som to evigheter… Derfor ble det en spontan trikketur bestående av “hyperventilering” ned til sentrum og til nærmeste “Apple Sykehus”. Gudskjelov ble den fiksa og nå lever den som normalt igjen, enn så lenge…

Resten av kvelden vil bestå av blant annet analysering av pressemeldinger til en gruppe studenter som nå studerer det samme som jeg har gjort: Bachelorgrad i medier og kommuniksjon på Høgskolen i Oslo og Akershus. Jeg har nemlig blitt spurt om å være “sensor/veileder” til et arbeidskrav angående nettopp sjangeren pressemeldinger – noe man som journalist får masse av daglig på mail. Så da håper jeg kan bidra litt med mine erfaringer og tips når det blant annet gjelder språk, oppsett, bruk av logo og layout (kanskje ikke noe som man tenker over, men faktisk så er visuelle virkemidler ganske så viktig i pressemeldinger for at journalisten/mottakeren skal fatte interesse både når det gjelder bruk av bilder, font og måten man visuelt presenterer teksten på). 

Ellers så driver jeg og leser litt om tilsetningsstoffer (også kjent som E-stoffer), søtningsmidler og genmodifisert mat i forbindelse med studiene. Det er mange myter og meninger om dette, så tenkte å lage en enkel presentasjon av disse tre ulike gruppene i løpet av uka!


Ha en flott mandagskveld!

– Silje Bjørnstad – 

 

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg