Dag 3: LCHF-diett-symptomer og i ketose

Allright, da er vi i gang med 3. dagen av totalt 21. dager med LCHF-kosthold. Og i natt skjedde det jeg visste kom til å skje en gang i løpet av startfasen. Klokka halv fem på natta våknet jeg av skikkelig hjertedunk, frysninger og en kvalme jeg aldri har kjent maken til. Det har blitt totalt 3 runder med hodet i do denne morgenen. Nå har jeg derimot kommet meg opp men fløtegrøt frister IKKE på morgenen i dag. Så da ble det Bacongull og 7up-free til frokost i stedet, bare for å få i seg noe.  

Hah, forresten, jeg googla “kostråd mot kvalme” og da kom det opp:

“Spis gjerne tørre kjeks, loff, epler og annen frukt, puffet ris med melk, paste/spagetti kavring, drops” og man skal unngå “fettrik mat”. Ja, great. 

Det er var iitt deilig å vite at også Eirin hadde vært oppe og hatt samme runde som meg i natt, og nå merker jeg hvor deilig det er å ha noen som støtter og går igjennom det samme – det gjelder nok uansett hvilken kur/diett man går på., så vi holder nok ut altså. Er bare så utrolig kjedelig å bruke fem timer på å ligge i senga, se opp i taket og lure på når man skal klare å reise seg opp neste gang…. 🙂

Ketosestixene gir bevis for at man er i ketose, i dag lå jeg på lilla felt som betyr høyt ketonnivå i kroppen: “8”. Så ikke så rart at man er litt uggen… 

Anyway, formen er bedre nå og siden vi har 3 liter kremfløte som går ut den 14.oktober tenkte jeg å prøve meg på noen bakeoppskrifter i løpet av dagen.

God fredag og god helg – kvalme eller ikke! 😉

 

– Silje Bjørnstad –  

 

 

2 kommentarer
    1. Morsomt å lese om diett forsøket deres,håper du kommer til å poste de endelige resultatene også. Og husk det kan være nyttig å øke saltmengden en del i begynnelsen,siden kroppen skiller ut mye vann først. Farris er gull verdt:)
      God helg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg