LCHF-update: 2 av 3 uker gjennomført.

Allright, da var 2 av 3 uker på LCHF-dietten i boks. På torsdag er det ny VO2-maks-test, mens på fredag er det opp til Aker Sykehus for å sjekke blodgjennomstrømningen i årene. 

Men etter 14 dager blir man fortsatt kjent med nye “bivirkninger” av endring i kosten. 

Mine erfaringer den siste uka:

* Mett. Fortsatt god kontroll på blodsukker og metthetsfølelse i løpet av dagen, men noe mer sulten på kvelden. 

* Tørr i kjeften. Nettopp ja, munntørrhet! Og ikke så rent lite heller. Munnen kjennes støtt og stadig ut som et sandpapir så i går gikk jeg på apoteket og investerte i “sugetabletter for munntørrhet”. Angrer ikke på det hvertfall. I tillegg er jeg tørst 24/7 og Bris Mango er en evig favoritt. 

* Mykere og renere hud. Ja faktisk! Selv synes jeg det hvertfall, for det er noen partier som har vært tørrere enn andre som nå virker å ha blitt noe bedre. Det er akkurat som cellene mine har ropt etter fett uten at jeg har hørt på de. Men andre i diettforsøket rapporterer om helt motsatt effekt, nemlig at de har fått verre hud med flere urenheter, så her er det selvfølgelig individuelle forskjeller.

* “Mindre energi”. Da i retning av at jeg har følt meg litt slappere de siste dagene. Men (og dette høres sikkert ironisk ut for noen) jeg merker det ekstra godt de dagene jeg ikke får trent, for for meg så får jeg mer energi bare jeg kommer meg ned på treningssenteret eller jogger en tur. Inntaket av kaffe og pepsi max har også økt den siste uka.

* Spise ute. Det å bli invitert på middag eller å gå ut å spise kan være en stor utfordring. “Hvor mye er dette, hva er det laget av, hva har du stekt dette i osv” – alltid kjempegøy å grave og spørre servitøren eller middagsverten om hva man egentlig får servert….

Ellers så har jeg plukket opp noen quotes fra meddeltaker og samboer Eirin:

“Blir sliten i låra av iiiiingeting!”

“Mer sulten nå enn de første dagene”

“Jeg drikker og drikker og drikker jeg!”

“Lyst på sukker!!!”

 

Denne uka er jeg forresten på obligatorisk skolesamling for nettstudenter på skolen, og jeg merker ekstremt godt at desto mer jeg sitter desto slappere blir jeg. 7 timers forelesning hjelper liksom ikke akkurat på energinivået, så det skal bli spennende å se hvordan VO2-max-testen i morgen kommer til å gå. Jeg slutter på skolen 17.00, VO2-maks-test er 17.15…… Whohoo! 

Nå skal jeg ut å spise biff med ei venninne. Skal pøse på med bearnaisesaus og smørstekt løk! 😀

– Silje Bjørnstad –  

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg