Pepperkaker, uten hvetemel og sukker (lavkarbo)

6 ss mandelmel
4 ss sukrinmelis
1 ts kanel
1/2 ts nellikk
1/2 ts ingefær
1 ts natron
2 ss fløte
2 eggeplommer
50 gram mykt smør

Bland sammen alt det tørre. Bland deretter inn fløten, eggeplommene og til slutt smøret. La gjerne deigen stå kaldt i et par timer før du kjevler ut.

Stekes midt i ovnen på 175 grader, i 8-10 min.

Igjen fant jeg ut hvorfor baking ikke er det jeg synes er mest artig når det gjelder matlaging, jeg har altfor liten tålmodighet til at ting skal settes kaldt, heves, etterheves, stekes, avkjøles og alt det der. Så pepperkakene mine ble litt tykke, men det smakte hvertfall pepperkaker!! 😀  I tillegg så er jeg mer fan av selve kakedeigen enn kaker, så som alltid ble det litt for mye pepperkakedeig-spising i forhold til pepperkake-baking…. Men det er tradisjon for meg det. 😉

Enjoy!

– Silje Bjørnstad – 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg