Med ski på beina og sokker på potene


Hello WinTeR WoNdErLaNd! 🙂

Noen ganger er det helt greit med mye snø… Særlig når man kan bare spenne på seg skiene og ake bortover i skiløyper i skogen uten noen som helst forstyrrende elementer (bortsett fra et rådyr som plutselig hoppa ut fra intet midt i en nedoverbakke… Da er det artig å komme susendes med en hund som plutselig brått bestemmer seg for å løpe etter dette dyret som tydeligvis ble like overrasket som meg selv… Men det gikk faktisk bra! Alle sammen holdt seg på beina, men det er mulig hele kommunen fikk med seg det brølet mitt da jeg ropte at bikkja måtte fortsette fremover og ikke etter rådyret.)

“Håret i hestehale og null sminke + frisk luft midt i skauen = røde roser i kinna, god følelse i hele kroppen og nedstressing i en hektisk hverdag…”

Nå setter jeg straks kursen mot Kongsvinger. Der ventes “middags-date” med ei venninne før jeg toger inn til Oslo senere i kveld. Hva som står på menyen vites ikke, men blir det bra blir det selvfølgelig publisert oppskrift! 🙂

Også er flytteprosessen i Oslo i full gang. Min gamle sambo Eirin flytter ut i dag så jeg er meget spent på hvordan leiligheten ser ut når jeg kommer hjem, og ikke minst hvordan det blir seendes ut om noen dager. Alt jeg vet er at i morgen blir det shopping.

“IKEA generelt = ikke gøy”. “IKEA på en fredag ettermiddag = døden”. Men det er et bra sted å reise til når man trenger alle sånne småmøbler og hus-ting-og-redskaper… Så det er vel bare å bite tenna sammen og satse på at man slipper å være vitne til par som krangler over kjøkkeninnredningen i “bygg-ditt-eget-kjøkken”-avdelingen samt håpe at man slipper lyden av skrikeunger og masete småbarn som er lei av å måtte traske rundt i den digre bygningen sammen med “mamma-som-venter-barn-nummer-tre” og “drittlei-pappa-som-må-betale-for-møbler-han-egentlig-ikke-vil-ha”.

 

Ha en nydelig torsdag folkens! (Og happy Valentine`s Day fordi som skal feire det og støtte handelsstanden med enda noen kroner på grunn av en amerikansk tradisjon som har kommet til Norge).

😀

– Silje Bjørnstad – 

FØLG SILJEBJORNSTAD.BLOGG.NO PÅ BLOGGLISTEN – KLIKK HER.

2 kommentarer
    1. Så fin blogg du har! Denne må jeg følge! Jeg også elsker ski med hund, moro!!! har en labrador på et og et halvt år som er under opplæring for å si det sånn hehehe. Så endel fall er nesten obligatorisk foreløpig, men jeg gir meg ikke da!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg