“Hei elgen” – har hatt en relativ innholdsrik og varierende lørdag

Først en liten “teaser”: Hjemmelagde miniburgere med proteinrik og mager coleslaw – oppskrift kommer i morgen! 😉 Jeg sier bare YUMMY!

Ellers så må jeg bare fortelle om formiddagens hendelse i forbindelse med en uskyldig tur i skogen sammen med hunden. Joda, jeg hadde et heller uønsket møte med Fru Elg med barn som plutselig dukket opp fra intet. Mens jeg og hunden tusler og går langs veien krysser nemlig to digre elg-dyr plutselig veien foran oss. Min første reaksjon: “Skrik”. 

Elgens reaksjon: Legge ørene bakover og se rart på meg.

Min neste reaksjon: Snu, snakk høyt (det vil si synge-skriking i dette tilfelle) og ikke få panikk (LES: løp hjem). 

Elgens neste reaksjon: Tusle videre inn i skauen.

Så det var ikke så skummelt allikevel, men adrenalinpumpa ble hvertfall satt i gang. Samtidig så burde jeg visst at skogen i dag er heller en risiko-sone når det gjelder å gå tur: MYE nysnø som har lagt seg på bakken trekker jo elgen ned til veiene… 

Anyway, jeg ønsket jo selvfølgelig medfølelse og forståelse fra en eller annen der jeg stod med hjertet i halsen og en bjeffende bikkje. Så siden mine to foreldre fant ut at de skulle ta seg en ferietur til Singapore og deretter Australia i to uker og satte meg som hundevakt regnet jeg med at mamma ville gi et kult og sympatigivende svar…

Melding til mamma:

Det var ikke noe særlig mer “trøst” å hente fra Fredrik: 

Men men, ellers har det blitt en tur til CondiZ (fantastisk bra harrynavn på et treningssenter?!;p) og jeg trives så utrolig godt der. Lite folk, bra utstyr, null ventetid og en haug med tips-plakater og motivasjons-ord her og der:

 

Jaja, det blir en heller rolig og avslappende lørdagskveld for denne kroppen hvertfall!  Ha en fin kveld! 🙂

– Silje Bjørnstad – 

FØLG SILJEBJORNSTAD.BLOGG.NO PÅ BLOGGLISTEN – KLIKK HER.

2 kommentarer
    1. Hahahahahahaha, ikke mye symapti å få der hihihihihi *ler*
      Men skjønner godt du ble redd! Man er faktisk ekstra utsatt med hund. Elger liker ikke hunder. Så neste gang får du ta med Smash ja hahahahahaha
      Mager coleslaw!!!! Ja, vil ha oppskrift!!!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg