Proteinrik og himmelsk god sjokoladedessert

Den sjokoladedesserten her ble til ved et mislykket forsøk til “sjokoladeprotein-godtekuler”

Den opprinnelige oppskriften:

1 scoop sjokoladeproteinpulver
4 ss kakaopulver
4 ss sukrinmelis
Litt melk/kokosmelk
Kokosmasse til å rulle kulene i

Bland sammen det tørre og tilsett bittelitt melk om gangen til blandingen får en deigkonsistens. Trill kuler, rull i kokos og sett i fryseren 15-20 minutter eller oppbevar i kjøleskapet.

Vel, det som skjedde da jeg prøvde meg på denne oppskriften var at jeg ble altfor ivrig med melken så blandingen ble for bløt/seig til å kunne trille kuler. Men i stedet fikk jeg noe “sjokoladekake-sjokoladeis”-lignende dessertdigg som ble så godt og mettende! Jeg er usikker på hvor mye melk jeg brukte, men det ble til at jeg måtte jevne ut med en ekstra scoop sjokoladeproteinpulver (ikke rart jeg ble mett….;))så oppskriften ble da:

2 scoop sjokoladeproteinpulver
4 ss kakaopulver
4 ss sukrinmelis
En skvett melk

Bland alt sammen til kakedeiglignende konsistens. Sett 5-10 minutter i fryseren og NYT den herlige smaken av sjokolade! 

 

Ikke la deg lure av utseendet, dette er pur digg sjokoladedessert på sitt beste! MMMM!!! I tillegg har proteinpulveret jeg bruker sjokoladebiter – making it even better! 😀

Enjoy!

– Silje Bjørnstad – 

FØLG SILJEBJORNSTAD.BLOGG.NO PÅ BLOGGLISTEN – KLIKK HER.

 

2 kommentarer
    1. Hei Silje 😀
      Dette så helt fantastisk ut! Men jeg lurte på hvilket proteinpulver bruker du (sjokolade med sjokoladebiter oppi? og hvor kjøper/bestiller du dette proteinpulveret?
      Hilsen Fride som er super fan av både sjokolade og den supre bloggen din <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg