Joggetur med godt brukte sko… Ehm, pappa…?!

Er det noen som ikke kan lke våren når man våkner opp til 15-20 grader, blå himmel og sol?! Ah det er så deilig å kunne sette på seg treningstøy, joggesko og solbriller og jogge utendørs! :)))

Men apropos joggesko – jeg trenger nye. Favorittparet har blitt godt brukt det siste året og det vises:

(Man ser hvordan stoffet har begynt å “sprekke” opp på siden og i front der….)

Så siden “blogg-hinting til pappa alá 2012” fungerte så bra i fjor da det gjaldt ny løpejakke, (Les tidligere innlegg her: “Blogg-hinting til foreldre funker!!!” og “Blogg-hinting til foreldre funker dårlig”)

så prøver vi oss her med “blogg-hinting til pappa alá 2013”:

Fysisk aktivitet bidrar generelt til en bedre helse ved å forebygge og behandle helseproblemer, både fysisk og psykisk. En viktig investering er riktig treningsutstyr og treningstøy, inkludert løpesko/joggesko. For eksempel så kan feil skotøy ende med feil belastning og i verste fall skader. Det er ikke til å komme unna at nytt treningstøy også bidrar til større motivasjon og treningsglede. Og til slutt vil jeg bare minne mine foreldre om alle gangene jeg har vært hundepasser og ikke minst alle turene jeg har tatt med meg de firbeinte på. Bare jeg tar på meg treningstøy blir Lexie så glad at hun ikke klarer å stå rolig og jeg synes hunden vår fortjener en pen og moteriktig antrukket ledsager når vi er på tur. Og etter helgens “ulvebesøk” så skjønner vi jo alle at det hvertfall er viktig med riktig sko slik at man har mulighet til å løpe fortest mulig unna hvis man skulle treffe på en gråvarg oppi skogen, eventuelt bjørn/elg/gaupe…..  Så må jeg også minne om at jeg faktisk aldri spør om å få noe, rett og slett fordi DU pappa har lært meg til å stå på egne bein og hvis det er noe man trenger så må man ordne det selv. Men nå er det faktisk sånn at din datter straks er ferdig med sin andre bachelorgrad og har nettopp levert bacheloroppgave samt skal ha sin siste eksamen i slutten av mai måned. Så kanskje en liten “ferdig-utdannet-treningssko-eksamens/bachelor-gave” ikke hadde vært så upassende…..

(Hvis du som bloggleser er innom denne bloggen for første gang så si hei til selvironi og humor – to viktige og sentrale virkemidler i innleggene her)

Superpappa! <3

(Ikke så vanskelig å skjønne hvor jeg har fått den derre “strekke-armene-ut-til-siden-på-turist-pose-bilder” fra… ;D )

<3

– Silje Bjørnstad – 

FØLG SILJEBJORNSTAD.BLOGG.NO PÅ BLOGGLISTEN – KLIKK HER.

 

4 kommentarer
    1. Synes jo dette var et eminent innlegg i kategorien “papppppaaaa” jeg.. Dog skal det sies at dessverre så vil du nok finne at “mannfolk” ,du får si det med et lite fnys.., generelt sett ikke har samme oppfatning av når sko er slitte.. Slitte joggesko for en mann er når det er hull i sålen slik at det fysisk gjør vondt å spasere bortover singelen i oppkjørselen på vei til bilen og ølbutikken… 😉
      Men jeg ønsker deg jo alt det beste her i verden jeg selvfølgelig selv om jeg ikke kjenner deg og oppfordrer herved “pappppaaaa” til å glimte til 🙂

    2. KOMMENTARER MED TÆLJKNIVBOKSTAVER ;
      “så prøver vi oss her med “blogg-hinting til pappa alá 2013”:
      Fysisk aktivitet bidrar generelt til en bedre helse ved å forebygge og behandle helseproblemer, både fysisk og psykisk. HELT ENIG En viktig investering er riktig treningsutstyr og treningstøy, inkludert løpesko/joggesko. HVA ER “RIKTIG” TRENINGSTØY..?? For eksempel så kan feil skotøy ende med feil belastning og i verste fall skader. SIKKERT RETT! Det er ikke til å komme unna at nytt treningstøy også bidrar til større motivasjon og treningsglede. TVILSOMT! Og til slutt vil jeg bare minne mine foreldre om alle gangene jeg har vært hundepasser og ikke minst alle turene jeg har tatt med meg de firbeinte på. HYGGELIG GJORT DET.. Bare jeg tar på meg treningstøy blir Lexie så glad at hun ikke klarer å stå rolig og jeg synes hunden vår fortjener en pen og moteriktig antrukket ledsager når vi er på tur. HAR IKKE NOE TRO PÅ AT LEXIE BRYR SEG OM “LEDSAGERENS” KLÆR.. Og etter helgens “ulvebesøk” så skjønner vi jo alle at det hvertfall er viktig med riktig sko slik at man har mulighet til å løpe fortest mulig unna hvis man skulle treffe på en gråvarg oppi skogen, eventuelt bjørn/elg/gaupe….. DET VAR MANDAG, OG DESSUTEN ER NOK ADRENALIN KICKE’T AVGJØRENDE FOR HASTIGHETEN I SÅNNE TILFELLER Så må jeg også minne om at jeg faktisk aldri spør om å få noe, HVA? TIDLIG SENIL DU! rett og slett fordi du pappa har lært meg til å stå på egne bein og hvis det er noe man trenger så må man ordne det selv. HELT KORREKT!! Men nå er det faktisk sånn at din datter straks er ferdig med sin andre bachelorgrad og har nettopp levert bacheloroppgave samt skal ha sin siste eksamen i slutten av mai måned. Så kanskje en liten “ferdig-utdannet-treningssko-eksamens/bachelor-gave” ikke hadde vært så upassende.”….KANSKJE DET….

    3. pappakent: Altså, hvem kan vel glemme min 6 mnd-kneskade etter 1 mil på asfalt pga feil skotøy noen år tilbake…. Så liten tvil om at korrekt treningsutstyr er av VELDIG stor betydning ja.
      Men svaret “KANSKJE DET” gir meg i hvertfall et lite håp om at du tar til fornuft. ;D

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg