Oslo by night

EKSAMENSTERAPI: 

Etter seks år som Høgskole-student (tre år på Høgskolen i Oslo + tre år på Atlantis Medisinske Høgskole), så begynner jeg å kjenne meg selv og kroppens reaksjoner når det nærmer seg en eksamen. Det vil si “insomnia” med konstant tankekverning i hodet, men siden jeg nå har noen års erfaringer med dette så vet jeg godt også hva som fungerer: pauser og en tur ut i frisk luft.  

Tidspunktet tenker jeg ikke så mye over så i går ble det gåtur ved midnattstider og det er så utrolig deilig å traske rundt med god musikk i ørene i kveldsmørket da de aller fleste har gått og lagt seg. 

I tillegg så vet jeg også at det å sitte å lese i 8-9 timer i strekk ikke fungerer for min del. Jeg må SNAKKE om stoffet og bli stilt spørsmål. Så Fredrik får kjørt seg om dagen med “miniforedrag om helsekommunikasjon, statisikk, forskningsdesign og forskningsmetoder” samt frustrasjonsutbrudd og fjortiss-irritasjon hvis jeg ikke klarer å gi et godt nok svar. Han er best. <3

Så nå er jeg uthvilt, klar og motivert for ny lese-snakke-om-stoffet-dag! 😀 TO dager til eksamen. Men først, trening…. 😉

Ha en herlig tirsdag! 🙂

– Silje Bjørnstad – 

 

FØLG SILJEBJORNSTAD.BLOGG.NO PÅ BLOGGLISTEN – KLIKK HER.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg