Neste tur: destinasjon ukjent.

Jeg har en reiselyst som gjør at hver gang jeg kommer hjem fra en tur trenger jeg å booke neste reise med en gang slik at jeg vet når og hvor neste tur går.

Etter at jeg kom hjem fra Roma tidligere i uka har jeg derfor selvfølgelig allerede begynt å snuse på neste reisedestinasjon, men denne gangen A N E R jeg ikke hvor jeg vil. Det vil si, jeg vil MANGE steder, men vet på en måte ikke hvilket land som står øverst på lista. Alt jeg vet er at jeg ikke har vært i Sør-Amerika enda så det frister veldig, men hvor i Sør-Amerika, hvor lenge og når er jeg mer usikker på. 

Her om dagen begynte jeg å telle antall land jeg har besøkt:

Sverige
Danmark
England
Skottland
USA
Canada
Thailand
Malaysia
Borneo
Filippinene
Bali
Singapore
Australia
New Zealand
Fiji
Rarotonga (Cook Islands)
Sør-Afrika
Tyrkia
Egypt
Spania
Italia 
Portugal
Hellas
Litauen
Estland
Kroatia
Dubai
Frankrike
(Dagstur til Monte Negro, Gibraltar og Mexico)

Og her er noen av landene jeg vil besøke uten at jeg vet hvilket sted som står øverst på lista for øyeblikket:
Galapagos-øyene
Kenya
Aruba
Cuba
Maldivene
Brasil
Peru
USA (vært der to ganger, men det landet er STORT og har mye å tilby)
Bahamas 
Storbyferie/landweekend i Europa (for eksempel Amsterdam/Praha/Reykjavik (Island))

Ok, den lista kunne fort ha blitt veldig mye lengre så jeg bare stopper der jeg…. 😉 I tillegg vil jeg besøke flere av de stedene jeg allerede har vært for å oppleve det man ikke rakk første gang. Haha. Jeg er kjempeglad i å blant annet oppleve nye steder, møte nye mennesker, bli kjent med andre kulturer, prøve ut ting som får adrenalinet til å pumpe (blant annet strikkhopp/fallskjerm/rafting er testet ut, jeg gjør det gjerne igjen), safari, strandliv og matopplevelser.  Man lærer så utrolig mye både om verdenen og andre mennesker, men også om seg selv – ting man erfarer som ikke kan læres på noen skole eller lese om i bøker. 

Uansett, har noen reisetips og forslag til hvor man bør dra rundt desember/januar ut i fra min nåværende ønskeliste, bring it! 🙂 

– Silje Bjørnstad –  

FØLG SILJEBJORNSTAD.BLOGG.NO PÅ BLOGGLISTEN – KLIKK HER.

 

3 kommentarer
    1. Kjenner meg veldiig igjen i det du skriver! Kom hjem fra Brasil i dag og er sjeleglad for at jeg allerede neste helg reiser bort igjen xD Må alltid ha vinden i ryggen! Peru, Boliivia og Brasil anbefales VIRKELIG!

    2. Var borte bare en måned, men har opplevd sinnsykt mye! Alt fra strandliv i Rio til høyfjellet i Bolivia, Inkatrailen i Peru og jungelen i Brasil. Har ca en milliard innlegg på bloggen derfra. xD Anbefales!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg