Film: Dagens trening med pers i dips

Wheeee, “rolig og lett søndagstrening” førte til uplanlagt forsøk i dips, noe som igjen resulterte i ny pers for meg med 15. Jeg har egentlig aldri hatt noe spesifikk mål eller trent mot å ta pers i dips, det ble bare morsomt etter at man faktisk klarte 1 og med det utgangspunktet er det liksom ikke så vanskelig å slå sin egen pers… 😉 Men etter at jeg kom over tosifret har jeg begynt å logge, så i slutten av juli klarte jeg 13, og i dag klarte jeg 15. 

video:dips15

Og da blir man så glad:


Treningsglede

Jeg tok dips etter jeg hadde trent benkpress med stopp også, så armene har fått kjørt seg i dag. I tillegg ble det en lett knebøyøkt, noen sett med hip thurst og skulderpress med manualer. 

Resten av søndagen skal blant annet brukes til noen timer på Macen da det er en del skrivearbeid som skal gjøres og mailer som skal sendes 🙂

Ønsker alle en herlig søndag! 🙂

– Silje Bjørnstad – 

 

4 kommentarer
    1. Hei 🙂
      Ser du trener ganske mye, kan mye om kosthold osv, men det jeg lurer på er
      Hvorfor har du ikke sprettrumpe? eller i det minste RUMPE.
      Den er jo flat, eller det ser da ihvertfall sånn ut på bildene du legger ut. Dette var langt ifra en stygg / frekk eller slem kommentar, bare et spørsmål.
      Ettersom du trener mye knebøy osv.. og gjør øvelsene riktig.. så virker det bare rart, har det noe med kostholdet ditt å gjøre? at du ikke spiser nok på en måte?=)))
      jeg gjentar.. ingenting vondt ment i dette, bare et spørsmål liksom 🙂
      hiLSen meg(:
      PS: FIN BLOGG!!

    2. Emily: Hei!
      Tja, for det første så trener jeg fordi det gir meg så utrolig mye, både psykisk og fysisk og at det å kunne ha en velfungerende kropp og en god helse er for meg noe av den beste effekten ved trening.
      Når det gjelder den rumpekommentaren din så må du huske på at slik som du har sett meg gjennom bloggen er en bitteliten del av den personen jeg er og hvordan jeg ser ut. Og også at mange poserer bevisst i en posisjon som gjør at ting kan se annerledes ut enn i virkeligheten i en kombinasjon med “riktig lys”.
      Selvfølgelig har kosthold og valg av treningsøvelser en del å si også og for alt det du vet kan det hende kroppen min har endret seg i løpet av den tiden jeg begynte med “ordentlig styrketrening” uten at det nødvendigvis synliggjøres gjennom noen få helfigur-bilder på bloggen. Jeg kan for eksempel sikkert få mer sprettrumpe av å bare stille meg i mer overdreven “bekkentilt-posisjoner” 😉 Men også ja, som du selv også nevner, av å spise mer. Det vil også være individuelt hvor fettet lagres på kroppen, noen lagrer fortere på magen og noen på rumpe og lår.
      Men kanskje aller viktigst er å huske på at folk er forskjellig, uavhengig av hvordan de trener eller ikke trener. På samme måte som at noen er lave og noen er høye, så har noen små rumper og noen store rumper 🙂
      Per dags dato stortrives jeg med den treningen jeg gjør, det kostholdet har og den kroppen jeg har – sprettrumpe eller ikke. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg