Fitness-intervju, kostholdskonferanse og ettermiddagstrening

Åååå, jeg har en så utrolig bra dag i dag. Nå har jeg nettopp kommet hjem med pakke fra Gymgrossisten som jeg har hentet på posten. Og oppi den var det tre proteinbarer og Walden Farms kalorifrie sjokoladesaus og Walden Farms kalorifrie peanøttsmør.

Mer om disse produktene i et senere innlegg etter at jeg har testet de ut litt;)

Ellers så startet dagen med Side2-jobbing på kontoret, og en av sakene er dette intervjuet med fitnessutøver Veronica Dalsnes:

– Mange prøver å fremstå som roboter som kun spiser speltlomper og trener

Glansbildet du har av fitness gjennom Instagram og Facebook stemmer sannsynligvis ikke. 


(Copyright: Veronica Dalsnes)

Jeg tok kontakt med Veronica etter å ha lest hennes egen artikkel på Fitnessbloggen om at det verken er mulig eller sunt å være i “sceneform” året rundt selv om noen kan fremstå slik i sosiale medier. Et viktig budskap jeg mener det er viktig å få frem, særlig etter at interessen for fitness virkelig har eksplodert de siste årene.  

Etter lunsj dro jeg på kostholdskonferansen  2013 “MEET eat” der jeg fikk med meg flere flotte og interessante foredrag om blant annet kjøtt, fettinntak, de nye nordiske næringsstoffanbefalingene og saltinntak. Jeg skal skrive mer om dette på jobb i morgen, så da linker jeg til artiklene når de er publisert 😉

Så reiste jeg på trening og jeg har blant annet startet på et program som forhåpentligvis skal føre til at jeg klarer 10 pullups før jul. Etter persen på 9 i sommer så har jeg ikke trent noe særlig pullups, men målet er å klare 10 stykker før året er omme. (Sånn, nå har jeg sagt det og da blir lysten til å klare dette enda litt sterkere;p) Og tosifret chins (underhåndsgrep sikret jeg meg i vår, så nå er det overhåndsgrep som gjelder! 😀 Uansett, formen kjennes veldig bra ut for tiden og dagens treningsøkt med blant annet markløft (5x5x75 kg) og 5 sett (3,4,2,2,6) med pullups føltes veldig stabilt og greit ut. Så nå er jeg i skikkelig etter-trening-endorfinrus som sikkert fører til at jeg er irriterende glad og positiv, men som jeg nyter det! 

Da er kroppen klar for middag, og dagens dessert sier seg vel selv? Proteinbar! 😀

Ha en fin tirsdagskveld.

– Silje Bjørnstad – 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg