Travel onsdag, snart klar for “mini-ferie”

Jobb – trening – middag – jobb – sove – STAVANGER, det er det det går i her for tiden. 

Nå har jeg nettopp hatt en kjapp treningsøkt med blant annet knebøy og benkpress med kloss, og jeg vandrer fortsatt rundt i disse fantastiske deilige 2XU thermal compression tights. 

(“Tommel opp”. Og beinet skulle også opp tydeligvis….)

I morgen tidlig (så altfor tidlig også…) så reiser jeg og Fredrik til Stavanger og blir der på til søndag. 😀 Og ja, vi skal kjøre bil, sånn 7-8 timers biltur, noe som er MANGE timer i en bil, men da får man jo sett litt av nedre del av Østlandet og Sørlandet samtidig også (always look on the bright side;)).

Årsaken til at vi tar turen er Styrkeløft VM som i år holdes i Norge og da i S-T-Æ-V-Æ-N-G-A-RRRR. 

Det skal jo sies at det er Fredrik som er mest opptatt av akkurat styrkeløft-sjangeren, men jeg har aldri vært i Stavanger tidligere og en liten miniferie med tre nett på hoteller (og med hotellfrokost så klart! :D) og å se på noen av de beste norske styrkeløfterne konkurrere mot andre i verdenseliten blir nok veldig, veldig bra. Og så er jeg gira på å gå Preikestolen, men det spørs nok om det ikke må bli en annen gang da det både er spådd regn samtidig som det anbefales å gå opp der mellom mai og september måned. Jeg skal i alle fall teste ut et treningssenter eller to da jeg er i oljebyen! ;p

Tilbake til jobb, her er en artikkel basert fra et foredrag på Kostholdskonferansen “MEET Eat” jeg var på i går.  Denne saken handler om fettinntak i kosten og at folk ikke skal være så opptatt av mengden fett de spiser, men heller tenke over “fettkvaliteten” i kostholdet og hva slags type fett man får i seg 

Les saken her: 

Forsker: – Ikke vær redd for spise fett 


Nå er middagen klar og siden det var rester av både det ene og det andre i kjøleskapet så ble det lompepizza med karbonadedeig, mais, purreløk og paprika:

Det “tårnet” bak der er brokkoli og blomkål, for uansett om man spiser pizza eller noe annet så har selvfølgelig denne frøkna alltid grønnsaker til middagen sin. 😉 

Og dagens dessert: “Sjokoladefantasi” i form av proteinbar. 

Ha en digg onsdag! 😀

– Silje Bjørnstad –  

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg