Film: hilste på 100-tallet på trening i dag

Kroppen føltes helt sinnsykt tung og lite samarbeidsvillig i knebøyøkta på trening i dag, men så kvikna jeg til da jeg veldig spontant prøvde meg på “trap-bar-stang” for første gang.

Selve stanga veier 32,5 kg (de fleste vanlige vektstenger veier 20 kg), men det skal sies at “trap-bar”-markløft er nok litt lettere enn vanlig markløft da “vekten her er mer fordelt” og i tillegg er er grepet og startposisjon “noe høyere” enn det jeg har i vanlig markløft, men pokker heller. Jeg plukka opp 102,5 kg for første gang og satte det pent ned igjen! 
Mål jeg kommer til å fokusere på fremover nå er fortsatt 10 pullups innen 2014, samt 100 kg i markløft og også 2xkroppsvekt i trapp-bar-markløft (Det vil si cirka 5 kg mer enn det jeg tok i dag).

Først 72,5 kg:

video:trapbar725

 

Deretter 92,5 kg:
video:img2100
Og så 102,5 kg:
video:trapbar1025kg

Litt vingling på toppen idet jeg “skyter hofta fram” skyldes nok ganske enkelt at jeg er vant med å “treffe vektstanga med kroppen” i klassisk markløft. Spennet i ryggen holdes i alle fall gjennom hele løftet – noe som absolutt ALLTID bør være på plass. 

Fredrk bare doblet vekten og “plukka opp” 205 kg….. Twice… 

video:trapbad

Og ny pers feires alltid med obligatorisk “strekke-hendene-ut-i-lufta-og-skrike-høyt”-bilde:

Så det så…

;D

– Silje Bjørnstad –

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg