Saftige, proteinrike sjokolademuffins. Uten sukker, uten hvetemel

Jeg fikk skikkelig sjokoladecravings her om dagen, så da prøvde jeg meg på disse godbitene:

Sjokolademuffins – cirka 10 stk:  

2 egg
35 gram sjokoladeprotein
20-25 gram kokosmel
100 gram mager kesam
2 ss kakaopulver
1 ts bakepulver
1 ts fiberhusk
3 ss sukrin 
ca 1 dl lettmelk 

Skill eggehvitten fra plommen og stivpisk hvittene med sukrin. Bland sammen eggeplommene med proteinpulver, kokosmel, kesam, kakaopulver, bakepulver, fiberhusk og melk. Deretter vender du inn eggehvittene i sjokoladerøren. Fordel i muffinsformer og stek på ca 175 grader i 15 minutter. 

På grunn av kesam blir disse muffinsene ekstra saftige og holder seg også saftige noen dager etter at du har laget de. 
En perfekt liten dessert eller som snacks når sjokoladesuget kommer. 

 

Nytes som de er eller så kan du gjøre som meg, bare fylle på med enda mer sjokolade (jeg bruker kalorifri sjokoladesaus fra Walden Farms) + litt sukrinmelis:

De smaker også ekstra godt sammen med et glass iskaldt melk <3

Hele røren inneholder cirka 584 kcal (fordelt på 10 muffins blir det drøye 59 kcal per stk), 31,3 gram karbohydrater, 60,5 gram protein og 26,7 gram fett. 
Enjoy!
– Silje Bjørnstad – 
1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg