Oppsummering av året 2013 – del 1

For det første, GODT NYTT ÅR til dere alle! 🙂

Jeg har laget en “årskavalkade” med ulike høydepunkter og minner fra året som har gått. En av fordelene med blogging er definitivt det at man kan søke seg tilbake i arkivet og finne ut hvor mye man egentlig har sett og gjort det siste året. Det er jo en del som skjer i løpet av 365 dager! 

Jeg har delt opp oppsummeringen i to, og her er første del; fra januar til juni 2013

Intervju med Det Nye:

Jeg blir intervjuet av magasinet “Det Nye” i forbindelse med temaet “kosthold”. Vi var totalt tre jenter som ble intervjuet om måten vi spiser på: En veganer, en som spiser “supermat”, og jeg skulle representere “sukkerfritt kosthold”.  I den forbindelse ønsket jeg å presistere at man må finne et spisemønster man selv kan leve med – dette vil selvfølgelig variere fra person til person.

– Det handler ikke om en diett, det er en livsstil, og normalt for min del”.

“Vi har alle individuelle behov og ønsket, men jeg synes det viktigste er at man skal kunne trives med den livsstilen og kostholdet man ønsker å ha. Ikke minst er det viktig at man gjør det for seg selv og sin kropp, ikke på grunn av noen andre, eventuelle trender eller lignende.” 

Her forklarer jeg kort hvorfor jeg ikke bruker hvitt sukker i min egen matlaging, men jeg må presisere at dette ikke betyr at jeg unngår absolutt alle produkter med tilsatt sukker (DET ville vært vanskelig, jeg spiser for eksempel Skyr Sitron, diverse energibarer og sjokolademelk etter trening, men totalt sett får jeg nok i meg minimalt med sukker), men det er kanskje særlig de klassiske “hvitt-sukker-tingene” som jeg tenker på, for eksempel brus, sjokolade og kaker. Dette klarer jeg meg fint uten.  

” Silje har begynt å si at hun ikke spiser for andres samvittighet. Det hun spiser er det hun selv som skal leve av.  

 (Foto: Rasmus Kongsøre)

Besøk fra England og snowboard-kjøring
I februar kommer det fire kompiser fra England til Oslo og vi tok blant annet turen til Tryvann og “Oslo Vinterpark”. Da var det to år siden jeg hadde stått på snowboard sist og det er noe jeg har savnet!! Håper det blir en snowboardtur eller to i løpet av de neste ukene igjen! Det er jo så befriende og herlig å bare suse nedover bakkene! 😀

Fredrik flytter inn
Kjæresten flytter inn i leiligheten og plutselig så var man blitt  “ordentlige samboere”.   


“Proteinpulverbøttene og treningsutstyret kom på rad og rekke….” Herlig kaos i leiligheten – ehhh….!

Jeg klarer 10 chins
Ett av treningsmålenemålene for våren var å klare 10 chins og i mars klarer jeg målet – noe som jeg selvfølgelig blir ganske så glad for.  

SE FILM HER: 10 chins baby, ENDELIG!


Påskeferie hjemme i Solør/Åsnes kommune

Mamma og pappa reiser til Australia og jeg reiser hjem for å være hundepasser. Påskeferien blir helt perfekt med nydelig påskevær, jeg blir kjent med nye treningsglade mennesker på det lokale treningssenteret hjemme i Solør og jeg nyter “me-time” med både styrketrening og gåturer i skogen.




Jeg oppretter enkeltmannsforetak

I vår opprettet jeg mitt eget enkeltmannsforetak slik at jeg kan drive som selvstendig næringsdrivende ved å ta på meg ulike oppdrag innen konsulentvirksomhet som både ernæringsfysiolog og journalist. 

I den forbindelse har jeg fått mange varierende oppgaver som blant annet skriving av artikler, foredragsholder, og selvfølgelig da kostveiledning (under dette temaet finner man mye, men ukesmenyer, kostholdsanalyse, ned-i-vekt hos ulike grupper (barn, overvektige, ammede etc), redusert fettprosent og kosthold ved hodepine, stress og autoimmune sykdommer er noe av det som det oftest har blitt spurt om). 

 ♥ Hjemmekontor 

Jeg tar min siste eksamen i ernæringsfysiologistudiet 

I juni blir jeg ferdig med ernæringsfysiologiutdanningen og har dermed en bachelorgrad i ernæring. 

To bachelorgrader i boks i en alder av 25. Da er det faktisk lov til å være glad OG stolt…. 😀

Reise til Roma

I begynnelsen av juni måned reiser jeg og to venninner på langweekend-ferie til Italias hovedstad Roma. 



LES OGSÅ: Storbyferie i Roma – reisetips

Skribent for Treningsforum.no

Jeg begynner å skrive artikler for Treningsforum.no. 

Her er noen av artiklene du kan lese som er blitt publisert:
Fullverdig protein i vegetarkost

På “deff”? Her er kosematen du kan unne deg

Slik lager du sunn fast food

Den beste muskelmaten på grillen

 

Norgesferie – wroomwroom
Jeg og Fredrik  tok en 2-ukers Norgesferie i bil i sommer og var blant annet innom Gaustatoppen, Geiranger, Bergen, Molde, Ålesund, Trondheim og Folldal.

Her er et lite bildedryss:








Det var del 1 av oppsummeringen av 2013! 🙂 Del 2 kommer i løpet av uka 😉

Ha en herlig 1.nyttårsdag!

– Silje Bjørnstad – 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg