Film: 80kg i knebøy og 45kg i benkpress

{tekst}

God torsdagskveld! 

I ettermiddag ble jeg med Fredrik (ja, han har skjegg, og ja trynet hans forsvinner snart i skjeggveksten, men ifølge han selv forsvinner ikke ulla før han oppnår ett mål han har satt seg når det gjelder trening….) på Bjølsen der Oslo Styrkeløftklubb har lokaler. Her er det så utrolige dyktige mennesker hvor alle motiverer og tipser hverandre i tillegg til at det er “ordentlig utstyr” med jernskiver, bedre vektstenger og ikke minst skikkelige benkpress-benker. (Og grunnen til at jeg har på meg “superundertøy” skyldes at det er relativt kaldt i lokalene der… 😉

Så siden jeg da hadde mulighet til å ta en økt her i dag samtidig som jeg har hatt to dager uten trening, så ble det mer eller mindre et spontant forsøk på både knebøy-pers med 80 kg (+2,5 kg) og benkpress-pers med 45 kg (+2,5 kg) @53 kilo. 

Utrolig synd at det ble så dårlig vinkel på videoene, men som jeg har sagt før, et filmbevis er i alle fall bedre enn ingen filmbevis. 

video:80kgboy

Ikke så lett å se, men bare har med et stillbilde for å vise at det er “godkjent dybde” på bøyen… 😉

video:benk45kg

For min del er det veldig gøy at benken gikk såpass greit, for den er det lenge siden jeg har økt når det gjelder 1RM med de spagettiarmene mine. ;p Og det er så deilig når man følger treningsprogrammet og kroppen responderer slik at man når de målene man har satt seg.  

Nå blir det nok en del mengdetrening fremover (lave vekter, flere repetisjoner i hvert sett),  i alle fall når det gjelder knebøy. Så blir det full fokus på sumomarkløft, chins og muscle up den første tiden som kommer i alle fall. 

Obligatorisk perse-strekke-håndene-i-været-bilde får jeg nesten ta i morgen, jeg skal skåne dere for “nydusja-håret-i-handkleturban-rødsprengt-i-trynet-bilde”. ;p

Men at både kropp og sinn er i en herlig endorfinrus i denne skrotten nå er i alle fall noe jeg kan garantere. 

 

– Silje Bjørnstad – 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg