Kjappe proteinkuler med peanøtt&karamellsmak

Hei og god mandagskveld.

Her har dagen gått i ett med – mesteparten jobb, men i kveld var det klart for ny “vegetarklubb-middag”. Vi lagde en helt utrolig god risotto-rett – mer om den i morgen.

Jeg tenkte jeg kunne friste med litt sunn proteingodis nå på kveldingen. I helgen kjøpte jeg nemlig denne:

Stevia med smak av english toffee (karamell) – og jeg sier bare yum! 🙂

Så da ble det mikset frem noen “proteinkuler med peanøtt&karamellsmak”.
Ca 4 stk: 
1 scoop proteinpøver med penøttsmak (evnt bruk 1/2 scoop sjokoladeprotein + 1/2 peanøttmel, eller bare 1 scoop med sjokoladeprotein;) )
3-4 dråper stevia english toffee
5-6 spiseskjeer vann (se an konsistens til deigen, den skal holde sammen slik at man kan trille kuler.)
Flytende sjokolade (for eksempel smeltet kokesjokolade, eller Walden Farms Chocolatesyrup eller annet)
Eventuelt hakkede peanøtter til å rulle kulene i

Bland alle ingrediensene sammen og trill kuler eller gjør som meg som ikke hadde kreativitet nok til å faktisk trille kuler da jeg selv sto og lagde disse; bruk små muffinsformer til å “trykke deigen” nedi. Sett gjerne kaldt i kjøleskapet i 10-15 minutter. 

Deretter tar du de ut og ruller kulene i flytende sjokolade og evnt hakkede nøtte. Sett de små godbitene i fryseren i 20-25 minutter og NYT.

Jeg får alltid så dårlig tålmodighet fordi jeg er så gira på å smake slik at jeg måtte ta en bit allerede etter 10-15 minutter. Da var de fortsatt litt “seige og klissete” og deigen hadde ikke fått satt seg ordentlig, men smaken var det INGENTING å utsette på!

Jaaaaaataaaakk! 😀

Enjoy!

– Silje Bjørnstad – 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg