Reisesyk, bildeminner og gavetips

Silje for 24 timer siden: Snø? Du kødder?!



Silje i dag: Åh, det er så utrolig deilig med sol og vår!

Haha, noen andre som er like værsyke som meg? Jeg skal i alle fall ikke legge skjul på at sol og skyfri himmel er med på å få energinivået og humøret på topp, men selv om ikke alle vårdager kan være like “våraktige” så har jeg mine egne triks. 

For det er vel ingen hemmelighet at jeg elsker å reise og nå for tiden er jeg så sykt reisesjuk. Derfor har jeg mine egne “triks” til hvordan jeg kan booste opp både energi og stemningen.

Triks nummer 1 er selvfølgelig å bestille seg en ny tur, men med tanke på at jeg har to utenlandsturer som venter så tenker jeg at jeg får reise på de før jeg bestiller noe mer? 😉

Men triks nummer 2 er rett og slett å se tilbake på alt man har opplevd tidligere, alle bilder og minner.

I 2007 var jeg og ei venninne på en 3-måneders jorda-rundt-reise hvor vi var innom Sør-Afrika, Australia, Fiji, Rarotonga og USA.

For 3 år siden var det like før jeg og ei venninne reiste til Asia på en 6-ukers rundtur til Filippinene, Malaysia, Borneo, Thailand og Singapore. Og for en tur det var.

I sommer var jeg og Fredrik på en 2-ukers rundtur her i Norge og på bursdagen min fikk jeg denne geniale bildeboka:

Hvem tar vel ikke bilder med smarttelefonen sin eller med et fancy speilreflekskamera når man er ute på nye opplevelser i dag? Men hvor mange tar egentlig ordentlig vare på disse bildeminnene…

Selv har jeg laget flere bursdags- og julegaver med personlige fotoprodukter som for eksempel hjemmelaget fotokalender fra allfoto.no.

Det er så utrolig enkelt og samtidig så utrolig givende og både få og å motta sånne ting. <3

Bare et lite tips til hva du kan gjøre en ellers gråaktig mars-dag, som en gave til deg selv eller noen andre som fortjener en liten hyggelig overraskelse.

– Silje Bjørnstad –

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg