Jeg hadde nesten glemt hvor deilig dette her er!

God onsdagskveld! Jeg startet jobbdagen min med pressefrokost arrangert av Mammut der blant annet langrennsløper og friidrettsutøver Anders Aukland snakket om hvordan han trener, han ga generelle treningstips og han snakket om den enorme interessen for ekstremløp og lignende har blitt den siste tiden. Slik som motbakkeløp, terrengløp, “multisports” (konkurranser med for eksempel sykling, løping og svømming), Birkebeinerrittet og så videre. 

Vi journalistene fikk også selv prøve oss i mot herr Aukland for å teste nye terrengløp-joggesko.

Mer om hva som ble sagt og artikkel kommer på Side2 i løpet av uka! 😉 

Men etter jobb i dag var jeg så gira på å teste ut disse skoene i skogen. Når man går/jogger/løper i terreng er det å ha et solid grep og feste helt klart noe som er veldig viktig, både nedover og oppover, for å unngå blant unngå at man “rullestein-jogger” i nedoverbakker og for å unngå at man sklir bakover i motbakkene. 

Så da tok jeg årets første tur til Grefsenkollen og jeg har sagt det før, men sier det igjen: FØLELSEN AV Å JOGGE PÅ SKOGSSTIER MED MUSIKK I ØRENE ER NOE AV DET BESTE SOM FINNES. 😀 😀 😀

Og med disse skoene på beina gikk det overraskende greit både opp og ned, så disse blir nok godt brukt utover både våren og sommeren. Ikke minst på toppturer og i fjellet. 

Er de ikke freshe?! 😀

– Silje Bjørnstad – 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg